Stručnjaci tvrde da se već u vrtiću vidi hoće li vaša djeca ići na faks i biti uspješna te da na to možete utjecati

Istraživanje je obuhvatilo 700 djece od vrtićke dobi pa sve do navršetka 25. godine

Children at the Kindergarten, Here We Come class held on 8/15/12 at the Howard County Library System, Savage Branch.
FOTO: Geoffrey Baker

Znanstvenici sa Sveučilišta Pensilvanije i Dukea objavili su istraživanje koje tvrdi da se uspjeh djece može procijeniti još u njihovoj vrtičkoj dobi. Istraživanje koje je trajalo 20 godina objavljeno je u časopisu ‘American Journal of Public Health’.

Istraživanje je obuhvatilo 700 djece diljem Amerike od njihove vrtićke dobi pa sve do navršetka 25. godine, i otkrivena je značajna povezanost između njihovih društvenih vještina u vrtiću i njihovog uspjeha dvadeset godina kasnije.

1991. godine učitelji su promatrali kako se ponašaju djeca u vrtiću s ostalima u njihovoj skupini, a pritom su koristili različite društvene kriterije temeljene na njihovoj interakciji i ponašanju u društvu. Znanstvenici su potom pratili jesu li oni na vrijeme završili srednju školu, diplomirali i uspjeli pronaći i zadržati posao do 25. godine.

Društvene vještine

Osim njihovog obrazovnog razvoja pratili su se podaci o njihovoj uključenosti u kriminalne radnje, korištenju opojnih sredstava i zdravstvenih okolnosti.

Istraživanje je utvrdilo da su djeca s razvijenijim društvenim vještinama uspjela diplomirati i imati posao do svoje 25, dok ona koja su bila ograničena društvenim vještinama nisu postigla iste uspjehe. Osobe s manjim vještinama imale su veće šanse razviti sklonost kriminalnim aktivnostima i pretjeranom opijanju.

Thunder Hill Elementary School Kindergarten students tour HCLS East Columbia Branch.
Thunder Hill Elementary School Kindergarten students tour HCLS East Columbia Branch. Geoffrey Baker

“Istraživanje pokazuje kako je razvoj društvenih i emocionalnih vještina najbitnija stvar na kojima možemo raditi kako bi djecu pripremili za njihov budući život.

Intervencije u razvoj

Vještine mogu još u ranoj dobi odrediti hoće li vaše dijete ići na faks ili završiti u zatvoru, kao i hoće li ono završiti nezaposleno ili postati ovisno o opojnim sredstvima”, smatra Kristin Schubert, direktorica Robert Wood Johnson zaklade koja je financirala istraživanje.

Glavni autor istraživanja Damon Jones navodi kako intervencije u najranijoj djetetovoj dobi mogu pomoći da ono poboljša emocionalne i društvene vještine. “Istraživanje samo po sebi ne dokazuje da veće društvene vještine dovode do boljih životnih ishoda.

Kada se ono kombinira s drugim istraživanjima, jasno je da pomaganje djetetu u razvoju navedenih vještina može poboljšati njegove šanse da bude uspješno u školi, poslu i u životu.”, tvrdi Jones.