Studija je analizirala uzorke sa stražnjih sjedala Ubera i Lyfta; imaju više bakterija od WC daske

Znanstvenici nisu znali objasniti zašto to vrijedi za Uber i Lyft, a ne za klasični taksi

business man getting taxi go to work business in city
FOTO: Getty Images/iStockphoto

Prema novoj studiji koju je provela američka osiguravajuća tvrtka Netquote, na stražnjim sjedalima Ubera i Lyfta, automobila koje dijeli puno ljudi, ima 35.000 puta više bakterija od prosječnog broja na zahodskoj dasci, a 219 puta više nego u običnome taksiju, piše USA Today. Najviše bakterija ima na tipkama za otvaranje prozora i pojasevima za vezivanje, a ručkice za otvaranje vrata nisu toliko loše. Studija ne objašnjava zašto u Uberovim i Lyftovim vozilima ima više bakterija nego u taksijima.

Pronađene bakterije potencijalno su štetne i mogu izazvati infekcije kao trovanje hranom, kožne infekcije, upalu pluća i trovanje krvi. Stručnjaci već pokušavaju pronaći rješenja. Tvrtka PPG, inače dobavljač završnih premaza, razvija antimikrobni tretman za uporabu u kamionima i automobilima radi bolje zaštite zdravlja putnika na stražnjim sjedalima. Kažu da je još rano reći kada će proizvod na tržište. “Pitanje efikasnog čišćenja automobila je problem koji treba riješiti ali mi želimo vidjeti što bi kupci mogli dobiti zajedno s vozilom”, kažu iz tvrtke.

Sigurniji smo naprijed

Stručnjaci upozoravaju da antibakterijski proizvodi nisu uvijek napravljeni da štite ljude, ponekad baš mogu potaknuti širenje infekcija otpornih na antibiotike. I druge tvrtke, kao Auto Nation, nastoje pronaći bolje rješenje za čišća vozila putem partnerstva s kompanijama za proizvodnju sredstava za čišćenje kao Clorox i najavljuju uvođenje “revolucionarnog sustava za dezinfekciju za zdravija, čišća i sigurnija vozila”. Njihov proizvod koristi elektrostatsku tehnologiju i Clorox sredstva za čišćenje.

Glasnogovornik Ubera kazao je da oni kao tvrtka potiču vozače na čišćenje vozila, jer im ocjene mogu trpjeti zbog stanja vozila. Stručnjaci se slažu da je sjedenje na stražnjem sjedalu opasnije za zdravlje nego sjedenje naprijed. Broj vozila koji su sudjelovali u istraživanju nije bio velik, a profesorica zaštite okoliša, Erica Hartmann s Northwestern sveučilišta, kaže da ovo nikako ne iznenađuje. “Tamo gdje ima ljudi ima i bakterija. Puno bakterija ne šteti ljudima, ali dijeljenje vozila s možda bolesnim, nepoznatim osobama izlaže nas riziku.”