Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Stvarno smo blesavi; 90 posto hrvatskih vozača i trećina biciklista u prometu priča na telefon

Nisu ni pješaci super, pola ih bulji u mobitele dok prelaze cestu

ZADNJA IZMJENA: lis. 16, 2018
Foto: Profimedia, Stock Budget

U Hrvatskoj mobitel za volanom koristi 90 posto vozača i 33 posto biciklista, a 50 posto pješaka prelazi prometnicu s pogledom prikovanim na ekran svog pametnog telefona, zabrinjavajući su podaci objavljeni u utorak na konferenciji “Mi i naši gadgeti u prometu – problemi i izazovi”.

Konferenciju, održanu u sklopu kampanje “Dan bez mobitela u prometu” organizirala je Hrvatska udruga menadžera sigurnosti (HUMS) u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova, Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te Hrvatskom gospodarskom komorom.

Na panel raspravi razgovaralo se o sve većem broju distrakcija u vozilu u obliku mobitela i sve naprednijih komunikacijskih uređaja ugrađenih u nova vozila, a prvi put su na temu sigurnosti u cestovnom prometu uz policijske i prometne stručnjake govorili i predstavnici IT i autoindustrije, te prijevoznika, taksista i profesionalnih vozača.

Novi statistički podaci

Pomoćnik glavnog ravnatelja policije Ivan Merčep rekao je kako je njihova zadaća upoznati javnost s rastućom prijetnjom koju izaziva distrakcija korištenjem mobitela, objavilo je Ministarstvo unutarnjih poslova na svojim internetskim stranicama.

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija iznio je statističke podatke o prometu na cestama u Hrvatskoj, po kojima se broj smrtno stradalih od 2008., kada su bile 664 smrtno stradale osobe, prepolovio na 331 smrtno stradalu osobu ove godine.

Iako to nije razlog za zadovoljstvo, pokazatelj je da se na toj problematici radi i da se stvaraju rezultati u povećanju stupnja sigurnosti u prometu. Pozitivan pomak napravljen je i u pogledu smanjenja smrtnog stradavanja djece, koje je prije 10 godina obuhvaćalo cijeli jedan razred, a ove godine je smanjen na troje poginule djece. No, ni to nije razlog za zadovoljstvo jer cilj je da niti jedno dijete ne pogine u prometu.

Nismo svjesni koliko je opasno

Kad je riječ o stradavanja prilikom korištenja mobitela, Mataija je istaknuo kako vozači bagateliziraju taj prekršaj jer nisu svjesni koliko je korištenje mobitela za vrijeme upravljanja vozilom opasno. Kod očevida je teško utvrditi i dokazati da je korištenje mobitela tijekom vožnje uzročnik prometne nezgode.

Iako represija nije rješenje za sve, najnoviji prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama uvršten je prijedlog povećanja novčane kazne za taj prekršaj. Na konferenciji je predstavljena i publikacija “Mobitel – skriveni ubojica na cesti” koja sadrži rezultate istraživanja distrakcije, prvi puta provedenog u Hrvatskoj. Utvrđeno je kako je prosječno vrijeme reakcije vozača 0,6 sekundi, koje se za vrijeme razgovora na mobitel povećava na 1,5 sekundu, a kod slanja poruka na 2,7 sekundi, odnosno povećava se tri puta.

Mobitel se smatra četvrtim ubojicom na cesti, a ometena pažnja korištenjem mobitela je po jačini najveća od svih distrakcija u ponašanju u automobilu ili prometu. Publikacija je posebice namijenjena mladim ljudima, koji još nisu stekli ili nisu ukorijenili navike korištenja mobitela u prometu, kako bi na vrijeme osvijestili opasnosti od takvog ponašanja i odlučili da pametne telefone neće koristiti u prometnoj džungli.