Super vijest. Po Europi počeli voziti prvi hibridni vlakovi na baterijski pogon

Novi hibridni vlakovi smanjit će potrošnju goriva za 50 posto

21 December 2022, Brandenburg, Jacobsdorf: The regional express RE1 of the Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft (Odeg) stops at Jacobsdorf station on its way to Berlin. In view of train cancellations and disruptions in regional transport in Berlin and Brandenburg, the Brandenburg Ministry of Transport wants to quickly achieve improvements in talks with the railroad companies. There will be another meeting this week, the ministry in Potsdam announced on Tuesday. The company Odeg had also confirmed that ten additional train drivers will start work at the beginning of the year. Over the weekend, Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft (Odeg) cited an overloaded light rail network in Berlin, construction work, the consequences of the weather, such as frozen switches, and a high level of sick leave as reasons for the limited service. Photo: Patrick Pleul/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Patrick Pleul/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)

Krenuli su prvi europski vlakovi kojima su glavni izvor energije baterije. Hitachi Rail je objavio da željezničkim prugama Italije od prošloga tjedna vozi 20 trobridnih vlakova, nadimka Blues, javlja CNN.

Vlakovi mogu prebacivati pogon s baterija na struju i dizel gorivo. Mogu prijeći oko 16 kilometara oslanjajući se samo na baterije koje se same pune dok vlak vozi. Baterije se pune same kad god vlak koči ili crpe struju iz nadzemnog uređaja koji povezuje vlak s dalekovodom.

Svaki vlak ima tri do četiri vagona i može primiti 300 putnika. Vlakovi su izrađeni od 93 posto reciklirajućeg materijala i mogu postići brzine od 160 kilometara na sat, ali ugrađeni sustav savjetovanja vozača preporučit će strojovođi optimalnu brzinu kako bi se smanjila potrošnja energije.

Veliko smanjenje potrošnje goriva

Novi hibridni vlakovi smanjit će potrošnju goriva za 50 posto u odnosu na dizel vlakove, navodi Hitachi.

“Blues vlak iznimno je važan za željeznice Europe jer svojom pionirskom hibridnom tehnologijom smanjuje emisije ugljičnog dioksida i poboljšava iskustvo putnika”kazao je glavni izvršni direktor Hitachi Raila, Andrew Barr za Euronews.

Baterije čine vlakove tišima što će razveseliti stanovnike koji žive uz pruge. Putnicima koji su ograničeno pokretni ukrcaj je olakšan, a lako se ukrcavaju i brdski bicikli, snowboardi i druga oprema za slobodno vrijeme.

Projekt od 1,2 milijarde eura

Blues vlakovi trenutno voze Sicilijom, Sardinijom, Toscanom, pokrajinom Lazio, Calabrijom i Furlanijom. U sklopu projekta vrijednog 1,23 milijarde eura, uskoro će ih biti ukupno 135. U sljedeće dvije godine Hitachi planira nadograditi model koji će na baterijsko napajanje moći prijeći 100 kilometara.

I drugi proizvođači vlakova provode inovativne strategije kako bi smanjili utjecaj na okoliš. U Njemačkoj su prošle jeseni u Donjoj Saskoj počeli voziti vlakovi u potpunosti na pogon vodikom. I u Kanadi je, od ovog ljeta, počeo prometovati prvi vlak na pogon vodikom.

Posljednjih godina europski željeznički operateri ulažu napore u elektrifikaciju svojih tračnica. Napredak je spor, a više od pola europskih pruga još uvijek vozi na dizel. Hitachi kaže da bi vlakovi na baterijski pogon mogli ponuditi trenutno rješenje za pomoć dekarbonizaciji europskih željeznica.