Švedska ima savršen način poticanja svojih građana na darivanje krvi

Darivatelji krvi dobivaju SMS poruku svaki put kada njihova krv spasi nečiji život

FOTO: flickr

Darivatelji krvi u Švedskoj dobivaju SMS poruku svaki put kada njihova krv spasi nečiji život. S obzirom da je stopa darivanja krvi u padu u cijelom razvijenom svijetu, Švedska udruga za darivanje krvi na sve moguće načine pokušava potaknuti ljude na taj čin.

Jedna od takvih inicijativa je slanje automatskih SMS poruka u kojima stoji informacija kada i kako je iskorištena njihova krv. Donori su ispočetka dobivali SMS zahvale, a sada je sve otišlo korak dalje.

“Stalno pokušavamo razviti različite načine kako potaknuti doniranje krvi”, kaže komunikacijska menadžerica iz Stockholma Karolina Blom Wiberg. Dodajući da na ovaj način pokušavaju dati donorima odgovor na njihov trud, a povratne informacije su izuzetno pozitivne te se vjeruje da će mnoge od njih to potaknuti da ponovno daju krv. Ta nova politika postala je hit na društvenim mrežama i potaknula ljude da dijele fotografije SMS poruka za zahvalama i raspravljaju s prijateljima o toj temi.

40 posto manje darivatelja

sms

“Lijep je osjećaj znati da si napravio važnu stvar, a možda i nekome spasio život”, kaže Blom Wiberg. Program je započeo u Stockholmu prije tri godine , ali zbog odličnih povratnih informacija brzo se proširio i ostatkom zemlje. U Velikoj Britaniji, kao i u većini zapadnih zemalja, dogodio se veliki pad darivanja krvi. Prema britanskom Nacionalnom zdravstvenom sustavu 40 posto je manje darivatelja danas nego prije deset godina.

I Britanija traži nove načine kako potaknuti i povećati broj darivatelja krvi. Tako su tijekom Nacionalnog tjedna darivanja krvi na prometnim znakovima i tablama prodavaonica uklonjena slova O i A kako bi građane potaknuli i jasnije ih usmjerili koji tipovi krvi nedostaju.

Društvene mreže su odlično sredstvo za poticanje

krv
Slovo O koje nedostaje pokazuje koja zaliha krvne grupe nedostaje Facebook

U Švedskoj, pak, u Stockholmu, stanovnici mogu putem weba vidjeti uživo grafikon koliko krvi je ostalo. Društvene mreže su važan i dobar kanal kako doći do donora i sve zemlje sve intenzivnije ih koriste. Tako nekim inicijativama donori pristaju da ih se putem SMS poruka, Facebooka i e-maila obavještava o nedostatku određene krve grupe sve dok ne doniraju krv.