Svjetska zdravstvena organizacija misli kako je ovisnost o igricama isto jedna vrsta mentalnog poremećaja

Ova klasifikacija odnosit će se na one koji zbog igrica izgube interes za ostale stvari

FOTO: Kars Alfrink/Flickr

Ovisnost o igranju igrica Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), klasificirat će kao mentalni poremećaj, piše BBC Health. Ovo stanje nazivaju “poremećaj igranja”, a nacrt dokumenta takvo ponašanje opisuje kao ustrajno ili ponavljajuće ponašanje zbog kojeg osoba gubi interes za druge stvari u životu. Neke su zemlje problem već identificirale kao glavni javni zdravstveni problem i imaju klinike za liječenje ove ovisnosti.

Zadnja Internacionalna klasifikacija bolesti objavljena je 1992.godine, a novi priručnik bit će objavljen 2018. Sugerira se da se dijagnoza ovisnosti o “gamingu” donosi temeljem praćenja perioda od godine dana koji se može skratiti ako su simptomi ozbiljni.

Neke zemlje su uvele zakone i restrikcije

Simptomi uključuju smanjenu kontrolu nad igranjem igara (učestalost, intenzitet, trajanje), povećanu pozornost koja se daje igranju igrica te kontinuiranost ili eskalaciju igranja unatoč negativnim posljedicama…

Dr. Richard Graham, specijalist za ovisnosti o tehnologiji iz bolnice Nightingale u Londonu, pozdravlja odluku o uključivanju igranja igrica u ovisnosti i kaže kako će to pomoći da se problemu pristupi ozbiljnije. Naravno, upozorava da ovo može zbuniti roditelje čija su djeca samo entuzijastični igrači.

Puno zemalja nosi se s problemom na različite načine. Vlada Južne Koreje predstavila je zakon koji djeci mlađoj od 16 godina, između ponoći i 6 ujutro. zabranjuje pristup online igricama. U Japanu, igrači budu upozoreni ako u mjesecu igraju igre više nego što je previđeno.

Djeca ne koriste kompjuter samo za igrice

U Kini, internetski gigant Tencent ograničio je sate koje djeca mogu provesti igrajući najpopularnije igrice. Nedavna studija s Oxforda kaže da iako djeca provode dosta vremena ispred ekrana tijekom dana, uglavnom uspijevaju uskladiti vrijeme provedeno u digitalnom svijetu sa svakodnevnim životom.

Gledajući na djecu od 8 do 18 godina, dječaci provode više vremena igrajući video igre. Znanstvenik Killian Mullan koji je sudjelovao u studiji kaže da istraživanje pokazuje da djeca u velikom dijelu koriste tehnologije i za druge stvari, a ne samo igranje igara. Naprimjer, za domaću zadaću.

“Ljudi misle da su djeca ovisna o tehnologiji i da stalno sjede ispred ekrana na uštrb drugih aktivnosti, a to baš i nije slučaj. Kao i mi odrasli, djeca tijekom dana koriste digitalnu tehnologiju dok rade druge stvari.”