Talijanska policija zaplijenila pa vratila Rubensovu sliku s izložbe u Genovi

Radi se o ulju na platnu 'Uskrsli Krist ukazuje se svojoj majci', a zapljena je dio istrage o krijumčarenju i pranju novca

FOTO: Wikimedia

Krajem prošlog mjeseca talijanska policija zaplijenila je s izložbe Rubens u Genovi djelo Petera Paula Rubensa, vrijedno preko 4 milijuna dolara. Prema Reutersu, zapljena je dio istrage o kriminalnim aktivnostima krijumčarenja i pranja novca. Nekoliko dana kasnije slika je vraćena u Duždevu palaču u Genovi gdje se održava izložba, ali policijska istraga se nastavlja.

Dva vlasnika umjetnine, kao i knjigovođa te njegov sin su pod istragom, piše Art Newspaper.

Madona ispod Madone

Rubens je između 1612. i 1616.godine stvorio ulje na platnu Uskrsli Krist se ukazuje svojoj majci, sliku koja prikazuje Madonu kako kleči pokraj Krista. Međutim, konzervatori su 2015. godine, upotrebom tehnologije rendgenskih zraka, otkrili da je na slici i druga Madona, kasnije preslikana, vjerojatno kao dio ranije verzije djela.

Restauratori su odlučili ukloniti sloj boje, čineći izvornu Madonu vidljivom, piše Art Newspaper. Njihov se postupak modificiranja remek djela smatra kontroverznim.

Neki dovode u pitanje autentičnost djela

Sadašnji vlasnici sliku su kupili od talijanske plemićke obitelji Cambiasos 2012. godine za oko 300.000 eura. Međutim, 2014. godine vlasnici i njihova dva suradnika odlučili su sliku poslati u Prag, uz potvrdu da je to djelo manje cijenjenog flamanskog slikara, vrijedno ne više od 25.000 eura.

Vlasti vjeruju da su izvoznu dozvolu dobili preko veze. Četvorka je zatim osnovala tvrtke u inozemstvu kako bi lažirali nekoliko prodaja slike, podižući vrijednost i prikrivajući lanac vlasništva, piše londonski The Times. Unatoč optužbama protiv vlasnika, slika će ostati izložena u Genovi do zatvaranja izložbe u veljači, osigurana iza staklene ploče, kažu karabinjeri za Art Newspaper.

Istraga je izazvala popriličnu pometnju oko slike pa je Vittorio Sgarbi, umjetnički kritičar i podtajnik talijanskog ministra kulture, doveo u pitanje autentičnost djela. Kustosica Anna Orlando kaže da autentičnost nije predmet rasprave, piše La Repubblica. “Kustos Nils Buettner koji radi na izložbi najveći je svjetski autoritet za Rubensa na svijetu”, ustvrdila je Orlando.