Tehnologija: Više od 3 sata dnevno smo na pametnom telefonu

Umjesto sa šalicom kave, dan započinjemo, ali i završavamo, s pametnim telefonom u ruci. Prosječni Hrvat surfajući na mobitelu dnevno provede čak 3,5 sati.

Dan započinjemo i završavamo s pametnim telefonom: jutarnje ispijanje kave zamijenili smo jutarnjim pregledavanjem vijesti, e-mailova, kalendara. Čak i kad sjedimo u kafiću na kavi, neizbježno je pregledavanje mobitela. Prosječni Hrvat na pametnom telefonu provede 3,5 sati dnevno. Osim za e-mail, pametni telefon za pretraživanje interneta koristi gotovo 90 posto korisnika, dok su društvene mreže, usluge za online razmjenu poruka te kupnja online u Hrvatskoj najpopularnije digitalne usluge. Za sve aktivnosti tražimo aplikacije: bez obzira na to spremamo li se na dijetu, vježbanje, u kino, namjeravamo li platiti račune ili rezervirati putovanje, aplikacije su postale spasonosno rješenje.

Da je tako pokazala je i studija Mastercard® Impact of Innovation o stavovima prema digitalnoj tehnologiji koja je provedena među 23.000 potrošača u 23 države u Europi, Africi te na Bliskom istoku, uključujući i Hrvatsku. Studija je pokazala kako više od 90 posto potrošača koristi pametni telefon više od bilo kojeg drugog uređaja, a aplikacije za plaćanje koristi gotovo 60 posto potrošača u zemljama u kojima su takve usluge dostupne. Internet glavni izvor informacija: internet sve više potiskuje televiziju i ostale medije te postaje glavni izvor informacija. Prema istraživanju GfK-a, žene najviše zanima zdravlje, fitness, glazba i vremenska prognoza, a muškarci preferiraju poslovne i financijske aplikacije, navigaciju i vodiče, a posebno sport, koji je šest puta popularniji kod muškaraca nego kod žena. Tinejdžeri su najčešće na društvenim mrežama i slušaju glazbu, stariji od 35 godina prednjače po uporabi poslovnih aplikacija i praćenju portala s vijestima, dok su stariji od 45 godina skloniji financijskim aplikacijama, navigaciji i vremenskoj prognozi.

Ne možemo bez društvenih mreža

Objavljivanje onoga što radimo, mjesta gdje smo bili, osobnih trenutaka… postalo je već odavno navika čak 1,9 milijuna Hrvata koji bez Facebooka, najpopularnije mreže u Hrvatskoj, ne mogu zamisliti dan. Interes za Twitter, Instagram ili neku drugu društvenu mrežu u nas nije toliko raširen. Na Facebooku su najviše korisnici od 13 do 34 godine, a razlozi zašto ga koriste su komunikacija, praćenje novosti te edukacija.