Tužna priča o dječačiću iz Osijeka koji je htio kupiti igračku sitnišem od ušteđevine, a trgovac ga je počeo vrijeđati

Mjesecima je štedio novac, a trgovcu taj novac nije bio prihvatljiv

FOTO: Goran Stanzl/PIXSELL/Ilustracija

Glas Slavonije objavio je danas tužnu priču o dječaku iz Osijeka kojeg je trgovac izvrijeđao jer je htio kupiti igračku sitnim novcem. Pošto je dječakova majka strana državljanka koja ne govori najbolje hrvatski jezik, detalje događaja za Glas Slavonije je ispričala njezina prijateljica.

Ona tvrdi da je dječak mjesecima štedio za igračku, a kad je skupio dovoljno novca, zaputio se zajedno s majkom u trgovinu u središtu grada. Igračku je platio sitnim novcem, obzirom da je imao ušteđevinu u manjim novčanicama i kovanicama, no trgovac ih je zbog toga, priča prijateljica, grubo izvrijeđao.

Bio je ponosan što je uštedio

“Dječak je došao u trgovinu kupiti skupu igračku, za koju je štedio mjesecima. Njegova ušteđevina bila je džeparac u novčanicama manjih apoena i kovanicama. Roditelji ga na taj način uče vrijednosti mukotrpnog rada i štednje da bi ostvario ono što želi. On je bio ponosan što je konačno zaradio i uštedio za ono što želi kupiti”, kaže prijateljica.

“Međutim, odnos prema djetetu i roditelju u trgovini bio je neprihvatljiv. Kad je prodavač vidio da dijete plaća gotovinom, što je služben i legalan način plaćanja, počeo je psovati i iščuđavati se, i to samo zato što je trajalo dok dijete izbroji svoj vrijedno ušteđen novac. U trgovini nije bilo drugih kupaca i dječak nije smetao nikome dok ga je brojio”, nastavlja.

Nije ih ni pozdravio na izlasku

“Štoviše, on je potrošio velik iznos novca u toj trgovini, a trgovac ga je izvrijeđao psujući mu. Majka i dijete zahvalili su trgovcu i ispričali se zbog vremena koje su mu uzeli, no trgovac njima nije zahvalio na kupnji, čak ih nije ni pozdravio na izlasku. Čudan odnos poduzetnika prema kupcu u vrijeme pandemijom narušene ekonomije”, opisala je prijateljica.

Kaže kako je svjesna da u vrijeme pandemije koronavirusa trgovci preferiraju beskontaktno plaćanje, ali smatra kako bi trgovci trebali biti dio društva koji podržava nove generacije kada je riječ o odgovornom stavu prema novcu.

Zgroženi ovakvom praksom

Iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) zgroženi su ovakvom poslovnom praksom. Ističu, svaki je apoen hrvatskog novca jednako vrijedan kao sredstvo plaćanja i ovakve, za kupce ponižavajuće, situacije odraz su loše poslovne politike.