Život

Crtica o turizmu. U luci u Pločama postavljene su pametne klupe, nadležni tek nakon našeg upita shvatili da ne rade

Iz Lučke uprave Ploče tvrde da nisu primijetili da klupe na rade. Sad javljaju da će ih žurno popraviti

Korčula: Pametna klupa s koje se pruža prekrasan pogled dok punite mobitel  07.08.2018., Korcula - Pametna klupa na Trgu Pomirenja (Memorijalni trg) u sredistu grada, nudi bezicno punjenje, usb punjenje za neke telefonske modele, high-speed wi-fi te na kraju i spektakularan pogled.
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL

Početkom srpnja jedan korisnik Twittera objavio je status u kojem se požalio kako niti jedna od četiri pametne klupe koje su postavljene kraj luke u Pločama ne pune uređaje putem USB-a, odnosno da ne rade ispravno.

Riječ je o starom modelu pametnih klupa komercijalnog naziva Steora Standard, a koje je proizvela tvrtka inovatora Ivana Mrvoša Include iz Solina. Telegram im se stoga odmah obratio s upitom zašto njihov proizvod ne radi. U odgovoru su nam objasnili kako su klupe postavljene u rujnu 2016. Prije toga su ih prodali Hrvatskom telekomu, a oni pak Lučkoj upravi Ploče.

“Klupe su svakodnevno slale podatke, sve do sredine prošle godine, kada je istekla usluga udaljenog nadzora putem naše platforme. Od tada nemamo informacije o radu klupa, niti smo zaprimili prijavu kvara od strane korisnika i/ili vlasnika”, tvrde iz tvrtke i dodaju da su taj model do sada prodali u 57 država.

Lučka uprava nije znala da ne rade

Za kvar nije znala ni Lučka uprava Ploče iako je klupe kupila i postavila. Kažu kako su četiri klupe, koje su s opremom koštale 56.750 kuna, nabavljene u sklopu EU projekta Adriastarter čiji je cilj bio implementacija pametnih rješenja.

“U jednom trenutku klupe su temeljem Zahtjeva koncesionara morale biti preseljene zbog prenamjene same putničke obale i daljnjih investicija na spomenutom području, te je moguće da određene mogućnost nisu u funkciji”, priznali su nam iz Lučke uprave Ploče.

Kažu kako su tako i tako planirali servis klupa, ali da je tu dinamiku pokvarila covid kriza. No obećavaju kako će sada, kada imaju informaciju da klupe ne rade, angažirati tvrtku Include da se taj servis obavi čim prije.

7200 ljudi punilo je uređaje na njima

Iz Mrvoševe tvrtke dali su nam pak informaciju da je od od rujna 2016. do rujna 2020. na četiri pametne klupe uređaje napunilo više od 7.200 korisnika, dok ih je gotovo 17.000 koristilo W-Fi pristupnu točku na klupama.

Pa ipak zanimljivo je primijetiti kako su u svega godinu dana otkako je istekla pretplata na održavanje baš sve četiri klupe prestale raditi. Uz to ostaje pitanje bi li i kada uopće bile popravljene da se korisnik nije požalio na društvenoj mreži, a Telegram poslao upite tvrtki i Lučkoj upravi Ploče.

Za još članaka poput ovog, prijavite se na Telegramove newslettere

Bespoštedno novinarstvo koje gura društvo naprijed.

Za neograničeno čitanje Telegrama i podršku istraživačkim serijalima, odaberite jedan od paketa.

Pretplatite se
Već imam pretplatu