U pokušaju da budu savršeni, ljudi često postanu tjeskobni. Psiholog s Harvarda predlaže kako to izbjeći

Predlaže vježbu koja bi nam trebala pomoći da posložimo prioritete

Excellent work award. Team of office workers congratulating employee, appreciating efficient impact to project, done a good job. Vector flat style cartoon illustration isolated on blue background
FOTO: Getty Images/iStockphoto

Nitko nije savršen, a puno ljudi nastoji biti. Što može pokrenuti čitavu kaskadu anksioznosti, piše Harvard Health Blog. “Perfekcionizam može biti poticaj ali i kamen spoticanja”, tumači klinički psiholog s Harvard Medical School, Jeff Szymanski.

“Srž svakog perfekcionizma je namjera da nešto uradimo dobro. Ako možete paziti na namjeru i željeni ishod, prilagoditi strategiju potrebi, dobro ste ali ako ne možete podnijeti da ste pogriješili, tada vaš perfekcionizam kreće u krivom smjeru. U svom najtežem obliku perfekcionizam vas može učiniti nesposobnima za obavljanje bilo kakvih zadataka zbog straha od pogreške”.

Složite plan za sljedećih pedeset godina

Svatko je neki puta zabrinut, ali ako ste ekstremno zabrinuti i većinu vremena u strahu, ako često osjećate paniku, možda imate anksiozni poremećaj. Anksiozni poremećaji je najčešća mentalna bolest. Da bi napravili prioritete svojih projekata i aktivnosti koje vam najviše znače i da bi se držali strategije, dr. Szymanski savjetuje sljedeću vježbu.

Odredite što vam je važno u životu i što želite postići u 50 godina života. Ako vas takav period previše opterećuje, mislite o tome u što želite uložiti svoju energiju sljedećih 5 godina.

Dajte prioritet svojim ciljevima

Razmislite o svojim tekućim ciljevima i projektima i dajte im prioritet. Koristite slova ABCF da biste se odlučili: gdje želite biti izvrsni (A), gdje možete biti iznad prosjeka (B), gdje prosječni (C) i od čega možete odustati (F).

  • A (100% napora) Ovo je rezervirano za ono što vam je najvažnije. Na primjer, ako vam je najvažnija karijera, ciljevi vam mogu biti da impresionirate šefa, da budete sigurni da su klijenti sretni, da napravite izvrstan proizvod
  • B (iznad prosjeka, oko 80% napora) Možda volite igrati tenis ili golf ili naučiti novi jezik. Uživate u ovim aktivnostima ali nemate ambicija biti profesionalci
  • C (prosječan napor) Možda vam je važno da vam je dom čist ali morate li ga tako često čistiti? Ljudi vam ne dolaze u kuću svaki dan. Možda da čistite samo vikendom. Ili da se fokusirate na prostoriju u kojoj najviše primate ljude.
  • F (bez napora) To su potrošači vašeg vremena koji ne doprinose vašim vrijednostima ili vam ne nose užitak, kao na primjer poravnavanje vješalica u ormaru, slaganje odjeće na određeni način. Radite li neke stvari koje, ako razmislite, nisu uopće važne, a upravo ste ih, po navici, radili, možete ih posve isključiti.