Nekad je nužno odabrati stranu

U SAD-u kreće prodaja dijetne Pepsi s novim zaslađivačem, očekuju se reakcije kupaca

Umjesto aspartama upotrebljavat će manje kontroverzni zaslađivač sukralozu

FOTO: Dan Hughes/Flickr

Ljubitelji dijetne Pepsi imaju samo još nekoliko dana uživanja u dijetnom napitku zaslađenom aspartamom na američkom tržištu. Početkom ovog mjeseca popularno dijetno piće počet će upotrebljavati drugi, manje kontroverzni zaslađivač, sukralozu, u svojim pićima.

Dijetna Pepsi zaslađena aspartamom moći će se kupiti samo preko interneta. Kompanija je odlučila tako postupiti, a ljubitelji Pepsija nisu baš oduševljeni. Već se desetljećima raspravlja o potencijalnoj štetnosti aspartama u prehrani, i mada definitivan zaključak nije donesen, Pepsi se odlučila na promjenu.

Da li će ljudi moći uopće osjetiti razliku u zaslađivaču? Stručnjaci kažu da hoće. Aspartam je 200 puta slađi od prirodnog šećera i sukroze. Dok novi zaslađivač, sukraloza je 600 puta slađi. No sposobnost ljudi da osjete razliku nije samo u slatkoći zaslađivača. Postoje i druge stavke koje nisu vezane za osjetila okusa koje utječu na to da li osoba voli ili ne voli određeni zaslađivač.

Sigurno će imati drugačiji okus

Jedna od njih je taj osjećaj u ustima ili taktilne senzacije i tekstura koji hrana ili piće daju u ustima. Mlijeko se npr. može opisati da daje kremasti osjećaj u ustima. Ljudi uočavaju razliku jer imaju osjet za neslatke okuse koji su vezani uz ove supstance. Imamo posve različite receptore okusa u ustima pa jedna osoba može percipirati neki umjetni zaslađivač kao gorak a druga ne. Nekima će se više sviđati dijetna Pepsi zaslađena aspartamom ali ne sukralozom.

U izvještajima o novoj formuli dijetne Pepsi, potpredsjednik Seth Kaufman kaže da će konzumenti novog pića imati nešto drugačiji okus u ustima nego kad piju piće sa aspartamom.

Ostaje da se vidi kako će ljubitelji Pepsija reagirati. Odluka kompanije da zadrži proizvodnju i prodaju dijetne kole po starom receptu preko interneta, namijenjena je onima koji su pravi ovisnici o tom piću pa piju i 6 limenki dnevno. I sigurno onim ljudima koji ne vole promjene i žele da im omiljeni brand ostane isti. Coca Cola je desetljećima npr. nastavila prodaju Tab Cole i nakon što ju je zamijenila dijetnom Colom.