Ušli smo u treći tjedan nastave na daljinu, polako se priprema teren za ocjenjivanje učenika

Za to je nužno dopuniti postojeći Pravilnik, to je upravno na javnom savjetovanju

16.03.2020., Zagreb - Osnovnoskolci uce gradivo od kuce uz pomoc aplikacije ClassDojo. 
Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Ovoga tjedna će u nastavi na daljinu naglasak biti na ocjenjivanju i vrednovanju, kako je prije nekoliko dana najavila resorna ministrica Blaženka Divjak. A da bi se uopće moglo govoriti o vrednovanju i ocjenjivanju učenika tijekom nastave na daljinu, nužno je dopuniti postojeći Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

Njegova se dopuna upravo nalazi na javnom savjetovanju, koje je otvoreno u subotu, a u njega se možete uključiti do 2. travnja. Dopuna Pravilnika omogućila bi resornoj ministrici da, “u slučaju elementarne nepogode, ratnog stanja ili druge neposredne ugroze stanovništva”, svojom odlukom može odrediti metode, postupke i elemente vrednovanja postignuća učenika drukčije od inače propisanih načina. Dopuna Pravilnika predviđa i da ministar svojom odlukom odrediti prava i obveze učitelja/nastavnika, učenika, razrednika u postupku vrednovanja, kao i prava i obveze roditelja/skrbnika.

U dva dana više od 130 komentara

U javnom savjetovanju u dva je dana prikupljeno više od 130 komentara. Neki komentatori smatraju kako trenutna situacija dovodi do zaključka da bi učenici 1. razreda osnovnih škola razred trebali završiti bez zaključne ocjene, tj. da bi trebali biti ocijenjeni opisno, a ne brojčano. Predlaže se i da bi nove metode vrednovanja trebalo donositi “u suradnji sa stručnjacima za pojedina područja”, kao i da je sve sada nužno prilagoditi online okruženju.

Mnogi apeliraju na nužnost konzultacija s učiteljima i nastavnicima praktičarima “koji imaju realniju sliku o nastavi na daljinu, a ne idealiziranu”, na nužnost da vrednovanje nikako ne bude dodatno opterećenje učiteljima u ovoj situaciji, kao i na to da je za odluku o načinima vrednovanja u novom okruženju nužno konzultirati stručnjake Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) i Agencije za odgoj i obrazovanje.

Sudionici javnog savjetovanja otvorili su i pitanje prepisivanja prilikom vrednovanja i ocjenjivanja na daljinu, kao i pitanje vrednovanja praktične nastave i stručne prakse u programima strukovnih škola.

Neizvjesnost maturanata

Prema ranijim najavama iz resornog Ministarstva, početkom travnja (što bi trebalo biti kroz narednih nekoliko dana) školama će ići definirane upute po pitanju vrednovanja i ocjenjivanja učenika u nastavi na daljinu.

Iz Ministarstva obrazovanja tijekom proteklog su tjedna učiteljima i učenicima, posredno i njihovim roditeljima, uputili Preporuku za organizaciju nastavnog dana koja definira da bi učenici, ovisno o dobi, od 5 do 8 sati dnevno trebali provoditi u nastavi na daljinu. Pritom se najviše rada očekuje od maturanata, koji u ovom trenutku još uvijek ne znaju što će biti s ovogodišnjom maturom, o čemu smo jučer opširno pisali.