Uspješni direktor tvrdi da je ovo 7 suptilnih navika dobrih i uspješnih govornika (mogle bi vam pomoći)

Dobri govornici izbjegavaju pretenciozne izraze i ne boje se tišine

FOTO: Chris Blakeley/Flickr

Dobri govornici oni su koje nam nikada nije teško slušati i oni koji uvijek znaju što treba reći, što treba prešutjeti i kada treba stati. Ukoliko želite postati boljim govornikom, svakako biste trebali pripaziti na naizgled nevidljive stvari, poput izbjegavanja određenih vrsta riječi ili biranja prikladnijih načina da neke riječi izgovorite.

Način na koji s nekime razgovaramo može reći puno toga o nama i može ostaviti dobar ili malo manje dobar dojam na drugu osobu, zbog čega je način na koji govorimo dosta bitan.

Business Insider prenosi nekoliko savjeta uspješnog poduzetnika i direktora tvrtke AudienceBloom, Jaysona DeMersa, o tome koje su to suptilne navike kojih se tijekom razgovora i govora drže dobri i uspješni govornici, a ovo je sedam najvažnijih:

1. Imaju nešto smisleno i pametno za reći

6810854382_27c644f059_h
Nekad se treba prešutjeti ono što je nebitno Matus Laslofi/Flickr

Dobri govornici uvijek imaju nešto smisleno i važno za reći, ili se barem tako čini. I do toga ne dolazi zato što oni u startu imaju više toga pametnog za izgovoriti od ostalih pojedinaca, već zbog toga što znaju kritički promisliti o svakoj temi o kojoj je potencijalno moguće razgovarati, pa ukoliko vide da neka tema ne vodi ničemu ili je ustvari potpuno irelevantna, jednostavno je zanemare.

Svi jako dobro znamo da nije svaka misao koja nam padne na pamet vrijedna izgovaranja, ali često se toga ipak ne pridržavamo. No, trebali bismo početi, ukoliko želimo popraviti vlastite govorničke sposobnosti, prešutjeti ono što smatramo nebitnim, pričekati i pronaći neku važniju temu za razgovor.

2. Ne boje se tišine

Znaju da je tišina ponekad poželjna
Znaju da je tišina ponekad poželjna empty-glass/Flickr

Dobri govornici razumiju da je tišina ponekad snažnija od ispraznih fraza. Umjesto da pokušavaju popuniti razgovor besmislenim upadicama ili riječima poput “hm” ili “ovaj…”, oni jednostavno prestanu govoriti. Dodatne pauze tijekom razgovora i jednom i drugom sugovorniku daju vremena da promisle o temi i pronađu sljedeću misao koju će izgovoriti.

3. Ne dominiraju razgovorom

Trude se ne dominirati razgovorom
Trude se ne dominirati razgovorom sandy watson/Flickr

Umjesto da neprestano pričaju o sebi, dobri govornici puštaju druge ljude da govore te često postavljaju smislena pitanja drugoj strani. I tu nije riječ samo o tome da pokušavaju biti što ljubazniji, već o tome da osobe, kada im dopustite da pričaju o sebi, postaju angažiranije u razgovoru, zato što pričanje o sebi potiče osjećaj zadovoljstva.

4. Ne svađaju se

Radije predlažu vlastito, argumentirano rješenje
Radije predlažu vlastito, argumentirano rješenje Demo/Flickr

Ne svađaju se i ne proturječe drugima direktno, rečenicama poput “To je pogrešno” ili “Ne slažem se s time”. Umjesto toga, oni predlažu drugačije mišljenje, u kojem sugovornik može pronaći nešto pozitivno.

Ako upotrijebite fraze poput: “Vidim o čemu pričaš, ali možda u ovome postoji i drugačija perspektiva…” ili “Negdje sam pročitao da je to moguće i drugačije napraviti”, moći ćete izraziti svoje mišljenje bez da ga agresivno namećete drugoj osobi. Također, bolje je pokazati svoje znanje, nego jednostavno isticati vlastiti autoritet, ukoliko on postoji.

5. Izbjegavaju klišeje i eufemizme

Izbjegavaju isprazne fraze
Izbjegavaju isprazne fraze jk3941/Flickr

Ovakve riječi dobri govornici ponajviše izbjegavaju, zato što one u sebi ne sadrže apsolutno nikakva značenja. Ukoliko prečesto u razgovorima koristite ove vrste riječi, na taj način pokazujete da niste dovoljno pametni da sami pronađete riječi kojima biste opisali određenu situaciju, već se koristite određenim šablonama i nečim unaprijed poznatim.

6. Koriste jednostavne riječi

Koriste jednostavne i razumljive riječi
Koriste jednostavne i razumljive riječi ERIK FRANCKX/Flickr

Kada sljedeći put budete slušali nekog dobrog i snažnog govornika, obratite pozornost na to koliko velikih riječi koristi. I to će vrlo vjerojatno biti dosta mali broj. Dobri govornici pokušavaju izbjegavati duge i komplicirane riječi zato što one nisu pogodne za razgovor, iako možda dobro izgledaju na papiru ili u određenom kontekstu.

No, oni su svjesni da takve riječi mogu zbuniti publiku ili njihova sugovornika, zbog čega ih ne koriste često. A čak i ako publika neće ostati zbunjena, moguće je da ćete zbog takvih riječi ispasti pretenciozni ili će ljudi pomisliti da se samo želite praviti važni. Stoga se dobri govornici oslanjaju prvenstveno na jednostavnost.

7. Intonacija im je dinamična i raznolika

Izbjegavaju monotonost kod intonacije
Izbjegavaju monotonost kod intonacije Quinn Dombrowski/Flickr

Ukoliko vam je intonacija neprestano ista, to razgovor može učiniti iznimno dosadnim i monotonim, što nitko od nas ne želi. Ako pak imate naviku da svaku zadnju riječ u rečenici posebno naglasite, to bi vas moglo učiniti neozbiljnim ili smiješnim. Upravo zato dobri govornici pokušavaju svoju intonaciju tijekom govora održavati dinamičnom i raznolikom, što im daje više kontrole nad samim razgovorom, a njihovim rečenicama određenu emocionalnu ekspresiju.