Zahtjevni pacijenti dobivaju lošiju medicinsku skrb, pokazale su dvije nove studije

Pacijenti koji ne surađuju ometaju liječnika da korektno odradi posao

FOTO: Christiana Care/Flickr

Dvije nizozemske studije pokazale su da pacijenti koji su zahtjevni, čangrizavi i lošeg ponašanja prema medicinskom osoblju, dobivaju lošiju medicinsku skrb.

Saznanja ovih studija nisu još definitivna jer su liječnici odgovarali na pitanja prema fiktivnim situacijama, a ne na stvarnim pacijentima. Ipak, rezultati sugeriraju da pacijenti koji su komplicirani, eventualno rade scene i ne surađuju, ometaju liječnika da korektno odradi posao.

15 posto ih je agresivno, prezahtjevno ili nepovjerljivo

Pacijenti koji pokazuju nepoštovanje ili agresivnost mogu izazvati pogreške liječnika u dijagnostici. Nizozemska istraživanja pokazuju da je oko 15 posto pacijenata prema liječnicima, agresivno, prezahtjevno ili nepovjerljivo. Ovakvo ponašanje kod liječnika izaziva emocionalne reakcije.

Ako pacijent ne surađuje, događa se više pogrešaka
Ako pacijent ne surađuje, događa se više pogrešaka COM SALUD Agencia de comunicación/Flickr

Znanstvenici su načinili modele neutralnih pacijenata i pacijenata koji postavljaju puno pitanja, ili ignoriraju liječnikov savjet ili se ponašaju bespomoćno.

42 posto pogrešaka više kod pacijenata koji nisu surađivali

Nakon toga liječnici su trebali takvim modelima odrediti dijagnozu. Prva je studija pokazala da su liječnici načinili 42 posto pogrešaka više kod pacijenata koji nisu surađivali, odnosno šest posto u vrlo jednostavnim slučajevima.

Dijagnoza je bila preciznija ako su liječnici imali više vremena da promisle o svojim dijagnozama. Druga studija došla je do sličnih rezultata. Pacijenti koji se tako ponašaju kod liječničkog pregleda, ometaju liječnike i odvraćaju njihovu pozornost pa se liječnici ne mogu fokusirati na pacijentovo aktualno medicinsko stanje. Tako takva liječnička briga čini komplicirane pacijente još frustriranije tijekom vremena.