FOTO: Pixsell/Telegram

Zašto se Croatia Airlines ponaša kao da nema korone? Putnica iz Frankfurta opisuje nam sulude uvjete na letu

Zagrepčanka je bila na letu iz Frankfurta 3. svibnja. Donosimo njezina iskustva

Zašto se Croatia Airlines ponaša kao da nema korone? Putnica iz Frankfurta opisuje nam sulude uvjete na letu

Zagrepčanka je bila na letu iz Frankfurta 3. svibnja. Donosimo njezina iskustva

FOTO: Pixsell/Telegram

'Kad sam ušla u taj avion. Očekivala sam da će dio sjedala biti prazan kako bismo bili propisno razmaknuti, ali ništa od toga. Nije bilo ni jednog nepopunjenog mjesta i doslovno smo se dirali laktovima. Svi mi putnici na letu OU411 došli smo s maskama i rukavicama, ali to privatno odgovorno ponašanje bilo je naša jedina zaštitna mjera. A bilo nas je iz cijelog svijeta...'

Prije nego što krenu optimistično najavljivani turistički letovi za Hrvatsku, Vladin Stožer trebao bi, čini se, posebno pripaziti na državnu kompaniju Croatia Airlines. Jer, prema svjedočenjima građana koji su nedavno letjeli avionima našeg zračnog prijevoznika, Croatia Airlines ponaša se u cijelosti kao da pandemije nema.

Među putnicima, kaže za Telegram gospođa V. P. iz Zagreba (podaci poznati redakciji) nije osiguran nikakav razmak i sjede jedni uz druge, a nakon slijetanja na zagrebački aerodrom, nema nikakve epidemiološke kontrole s obzirom na koronavirus. Putnici se, dakle, slobodno razilaze ne znajući jesu li zaraženi ili ne.

Dirali smo se laktovima

Gospođa V. P. sletjela je u zagrebačku zračnu luku iz Frankfurta u nedjelju, 3. svibnja, samo dan nakon što je tim istim avionom, s iste destinacije, doputovalo u Zagreb zasad 13 potvrđeno zaraženih putnika koje je Stožer naknadno tražio po cijeloj Hrvatskoj.

”Kad sam u Frankfurtu ušla u avion, bila sam šokirana, pogotovo zato što sam rođena 1947. godine i pripadam rizičnoj skupini”, ispričala nam je jutros ova Zagrepčanka. ”Očekivala sam da će dio sjedala biti prazan kako bi se putnike propisno razmaknulo, ali ništa od toga. Zrakoplov je izgledao kao konzerva sardina. Nije bilo ni jednog nepopunjenog mjesta i doslovno smo se dirali laktovima. Svi mi putnici na letu OU411 došli smo s maskama i rukavicama, ali to privatno odgovorno ponašanje bilo je naša jedina zaštitna mjera. A bilo nas je iz cijelog svijeta, to sam čula po jezicima, ljudi u redu iza mene bili su iz Chicaga.”

Nikakva kontrola na aerodromu

V. P. kaže da su u avionu dobili od stjuardese letak na koji je trebalo upisati svoje podatke i broj telefona. Na njemu je pisalo ”samoizolacija”, ali ta riječ bila je, iz njoj nejasnih razloga, prekrižena. Papire su predali na aerodromskom šalteru. Očekivala je da će im na aerodromu u Zagrebu biti barem izmjerena temperatura. No nikakva kontrola nije bila predviđena i svi su putnici, nakon uobičajene procedure, otišli svojim putem.

Dan nakon slijetanja, gospođu V. P. nazvala je policija. Pitali su je je li kod kuće, a kad je rekla da jest, tražili su da izađe na balkon da je vide. Jučer, 10 dana poslije leta, dobila je poruku da je za nju samoizolacija završena. Kaže da se bila pošteno prepala kad su na presici Stožera zaredale vijesti o zaraženim putnicima na letu iz Frankfurta, samo dan prije njezinoga.

Minimalna udaljenost? Ne, to nemamo

”Čudi me kako se i na našem letu nije dogodila ista stvar jer su uvjeti u avionu bili identični, odnosno nevjerojatno nonšalantni s obzirom na situaciju”, kaže V. P. ”Ali mi putnici se međusobno ne poznajemo, tako da ne znam jesu li se i kod nas pojavili oboljeli. Bilo kako bilo, Croatia Airlines treba staviti pod strogi nadzor jer se njihovo neodgovorno ponašanje predstavlja opasnost za sve građane.”

Slična iskustva ispričali su za više medija i drugi putnici na letovima Croatia Airlinesa Frankfurt – Zagreb. Dok su strane kompanije uvele niz mjera opreza kako se zaraza ne bi širila, iz hrvatske državne zrakoplovne tvrtke za dnevnik 24sata hladno su izjavili sljedeće:

”U civilnom zračnom prometu trenutno nema striktnih odluka o ograničavanju broja sjedala u zrakoplovima ni o minimalnoj fizičkoj udaljenosti među putnicima. Također, provjere zdravstvenog stanja putnika u smislu provođenja dijagnostike nisu propisane kao obveza avioprijevoznika.”

Što će biti kad krene turistička sezona?

Ako se ovo ne promijeni, možemo samo zamisliti što će biti kad krene kakva takva turistička sezona. Tim prije zato što Stožer, kako je rekao dr. Krunoslav Capak, od nekidan više ne traži samoizolaciju za one koji dolaze izvan granica, nego su uveli neki supstitut kojim se sva odgovornost prebacuje na privatne osobe. To nazivaju pasivnim zdravstvenim nadzorom.

Liberalizacija do jučer krajnje striktnih mjera zaštite narodnog zdravlja u Hrvatskoj očito jednom mora doći na red. Ali moglo bi biti vrlo opasno ako dosadašnja aktivnost pređe u totalnu pasivnost.