Nekad je nužno odabrati stranu

Zbilja nema gužvi zbog zatvaranja rotora. Cijelo jutro smo se vozikali onuda, nikad nije bilo praznije

Panika oko sumanutih gužvi nakon zatvaranja rotora zasad se pokazala neopravdanom

FOTO: Borko Vukosav/Telegram

U nedjelju 16. prosinca službeno je zatvoren zagrebački rotor u Novom Zagrebu, kroz koji dnevno prolazi više od 100.000 vozila. Bit će zatvoren najmanje sljedećih 13 mjeseci, dakle negdje do siječnja 2020. godine. Budući da je to jedno od najprometnijih čvorišta u gradu, mnogi mediji i prometni stručnjaci predviđali su totalni prometni kolaps, pogotovo rano ujutro, između 8 i 9 kad ljudi idu na posao.

Otišli smo jutros provjeriti kakva je situacija i je li panika o kojoj se priča posljednjih dana bila opravdana. Ukratno, čini se da nije. Barem ovaj prvi dan. Iz redakcije koja se nalazi na Trešnjevci prema rotoru smo krenuli nešto prije 8, dakle u vrijeme najvećih zagrebačkih gužvi.

Rute kojima su prolazili jutros Screenshot

Prvo smo se kroz Savsku Cestu provozali do Arena Centra na Laništu. Savsku smo prošli zbilja brzo i oko 8.10 nije bilo nikakvih zastoja. Prvo zaustavljanje doživjeli smo tek kod skretanja za Jadranski most, gdje smo stigli oko 8.12. Na sredini Jadranskog mosta postavljen je privremeni semafor, koji je propuštao automobile koji su vozili u smjeru Novog Zagreba, no mi smo, nesmetano i bez gužve, nastavili voziti privremenom prometnicom do Arena Centra.

Na ulasku na Jadranski most nije bilo gužve Borko Vukosav/Telegram

Nismo stali ni jednom

Do Arena Centra smo stigli za 3 minute nakon što smo se uključili na Jadranski most. Tamo smo se okrenuli na kružnom toku ispred centra Plodine i krenuli prema našem sljedećem punktu, Avenue Mallu na križanju Avenije Većeslava Holjevca i Avenije Dubrovnik. Rotor smo ponovno prošli bez ikakvih zastajivanja. Cesta nas je vodila uz rotor do početka Jadranskog mosta, gdje smo se spojili nazad privremenom cestom na Aveniju Dubrovnik, kojom smo bez ikakvih gužvi stigli do Avenue Malla u 8.20 sati. Dakle, od Arena Centra do Avenue Malla trebalo nam je točno sedam minuta.

Privremena cesta od Jadranskom mosta do Arena Centra, bez gužve Borko Vukosav/Telegram

Kod Avenue Malla smo se odlučili okrenuti i Avenijom Dubrovnik ponovno se vratiti prema rotoru. Sad se već približavalo 8.30 i mislili smo da smo naprosto izbjegli trenutak kaosa, ali to nije bio slučaj. Inače, dok je rotor bio otvoren, Avenija Dubrovnik bi već od Zagrebačkog Velesajma bila krcata automobilima. Mi smo danas na Aveniji Dubrovnik gotovo bili sami. Na cesti je bilo tek nekoliko automobila iz autoškoli, nekoliko kamiona i nekoliko hrabrih ljudi koji odlučili ignorirati zabranu i ipak prijeći preko rotora. Ponovo, prošli smo nesmetano i do rotora došli u 8.25 sati, pet minuta vožnje od Avenue Malla.

Bez čekanja, tri puta

Kako bismo obuhvatili što više smjerova, odlučili smo se otići do Knežije, gdje smo se okrenuli te ponovno zaputili prema rotoru. Čak i iz tog smjera, nismo upali ni u kakvu gužvu. Semafor kod Jarunske ulice, često glavni krivac za goleme gužve, danas nije izazvao nikakve zastoje. Na semaforu ispred Jadranskog mosta, u smjeru prema Novom Zagrebu, također je bilo tek nekoliko automobila.

Jadranski most, bez gužve Borko Vukosav/Telegram

Iste rute smo prošli tri puta, s istim efektom. Nigdje nismo naletjeli ni na kakvu gužvu, a jedina stajanja doslovno su bila ona ispred semafora. Ukupno smo se oko rotora vozili oko sat vremena, gotovo bez zaustavljanja. No, budući da su u svim medijima posljednjih dana vrištali naslovi o kaosu koji se sprema na zagrebačkim cestama, vrlo je vjerojatno kako su upravo zbog toga vozači odlučili izbjeći rotor u najširem mogućem luku.

Privremena prometnica, od Avenije Dubrovnik prema Jadranskom mostu, bez gužve. Radovi su jutros bili u tijeku Borko Vukosav/Telegram

Na povratku smo odlučili provjeriti i kakva je situacija na Mostu Mladosti, ali i tamo je sve bilo okej. Doslovno smo se zasutavili jednom, i to na križanju Avenije Većeslava Holjevca i Slavonske avenije, što zbilja nije ništa neobično jer je u tom cijeli grada uvijek prometni kaos. Ipak, možda bi ovaj idealni scenarij ipak trebalo promatrati s malom rezervom jer postoji šansa da će kaos nastati već danas, kad se ljudi od 5 na dalje budu vraćali doma s posla.

Radovi ispod rotora, gdje se nekad nalazila tramvajska pruga