Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Život

Zgodan savjet za ovo vrijeme prejedanja: ako povremeno budete postili, smršavjet ćete i bit ćete zdraviji

Stručnjaci kažu da ovakav način prehrane pomaže kod raznih bolesti

FOTO: NeedPix

Za mnoge je prelazak u novu godinu trenutak kada donose važne odluke i pokušavaju usvojiti nove, zdravije navike. Često su na toj listi novogodišnjih odluka želja za gubitkom kilograma i entuzijastični početak vježbanja. Studija autora dr. Marka Mattsona, objavljena u časopisu New England Journal of Medicine, otkriva da nam povremeni post može pomoći da živimo dulje i poboljšamo cjelokupno zdravlje, piše eurekalert.

Mnoge su se dijete pokazale neodrživima, u nekim slučajevima i štetnima, a povremenim postom mogu se postići najbolji rezultati, kaže se u članku. Dijete s povremenim postom dijele se u dvije grupe. Prva je ona kada je konzumacija hrane vremenski ograničena na 6 do 8 sati dnevno, a druga je takozvani post 5:2 kada svaki tjedan dva dana jedemo ograničeno.

Mast se pretvara u energiju

Niz studija na životinjama i neke na ljudima pokazale su da izmjena posta i jedenja podržava stanično zdravlje, vjerojatno potičući davnu prilagodbu na razdoblja oskudice u hrani kada nastupa metaboličko prebacivanje. Stanice troše svoje zalihe brzo dostupnog goriva na bazi šećera i počinju pretvaranje masti u energiju.

Prednosti povremenog posta uključuju poboljšanje regulacije glukoze, krvnog tlaka i bolji rad srca. Dr. Mark Mattson sa sveučilišta John Hopkins piše da povremeni post pomaže kod pretilosti, diabetes mellitusa, kardiovaskularnih bolesti i karcinoma. Post može povećati otpornost na stres i suzbiti upalu, navodi se u radu. Dr. Mattson post proučava već 25 godina, a i sam ga je usvojio prije 20 godina i kaže da bi povremeni post trebao biti dio zdravog načina života.

Preliminarne studije pokazuju da bi mogao biti koristan i za zdravlje mozga. Dr. Mattson kaže da, uz neke smjernice i strpljenje, većina ljudi može uključiti post u svoj život. Pacijente treba upozoriti da osjećaj gladi i razdražljivosti na početku obično prođu nakon dva tjedna do mjesec dana, kada se tijelo i mozak naviknu.