Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Znanstvenici misle da razlog zbog kojeg ljudi odugovlače s obvezama ipak nije lijenost. Krivo je vaše emocionalno stanje

Razumijevanje ove jednostavne činjenice moglo bi vam pomoći da manje odugovlačite

ZADNJA IZMJENA: tra. 4, 2019
Foto: Wikimedia

Ako mislite da odugovlačite jer ste lijeni, nemotivirani ili vam nedostaje samodiscipline, niste u pravu. Odlaganje izvršenja zadataka nema ništa s lijenošću nego s vašim emocionalnim stanjem, piše Inc. Razumijevanje ove jednostavne činjenice moglo bi vam pomoći da manje odugovlačite. Pitate se što nije u redu s vama, znate da morate poštivati rokove i opet ste zeznuli. Svi ljudi, s vremena na vrijeme, odugovlače.

New York Times otkriva da je razlog odugovlačenja to što nas neki novi zadatak čini nesretnima. Pokušavate upravljati vlastitim raspoloženjem izbjegavajući nešto što znate da će vas oneraspoložiti. A to je vrlo razumno i normalno. Profesor psihologije Tim Pychyl s Carleton sveučilišta u Ottawi kaže da je odugovlačenje problem upravljanja emocijama, a ne problem upravljanja vremenom.

Odgađanje ne znači da niste samodisciplinirani

Razmislite li o vlastitom iskustvu uvidjet ćete da odugovlačenje dolazi zbog izbjegavanja negativnih emocija, a ne lijenosti. Profesor kaže da je jednom prilikom satima iskapao neke grmove iz dvorišta samo da odgodi telefonski poziv i naruči se za pregled kod onkologa. Strah od karcinoma i nevoljkost odlaska u bolnicu, sprječavali su ga da nazove, a ne lijenost.

Izbjegavamo uraditi sve što nam izaziva loše emocije ili nam je dosadno. Iako nam samodisciplina može pomoći u izbjegavanju odugovlačenja, činjenica da odugovlačite ne znači da niste samodisciplinirani. Samo znači da ste preplavljeni negativnim emocijama i borite se s njima jedinim načinom koji znate, gurajući od sebe sve što vas čini nesretnima.

Za odugovlačenje postoji rješenje

Sada kada znate da se radi o emocijama, a ne o nedostacima i slabostima vašeg karaktera, što možete poduzeti da bi prestali odugovlačiti? Ne očekujte da ćete istog časa prestati odugovlačiti. Kada znate da odugovlačite, nemojte biti ljuti na sebe, ne govorite si negativno i nemojte biti opsjednuti svim lošim stvarima koje će se dogoditi jer nešto niste učinili na vrijeme.

Kako je razlog odugovlačenja to što ste preplavljeni negativnim emocijama, nemojte stvari činiti još gorima jer će problem postati još veći. Umjesto toga, zapitajte se, možete li sebi oprostiti odugovlačenje? Ako možete, to će pomoći. Jedna je studija pokazala da su studenti koji su sebi oprostili odugovlačenje, sljedeći put manje odugovlačili.

Pokušajte zaključiti zašto odugovlačite. Ne pitanjem što s vama nije u redu, nego istinskom znatiželjom. Kada odgovorite sebi na ovo pitanje, naći ćete način da vam posao koji morate obaviti bude manje uznemirujuć. Možda možete usput slušati muziku ili zamoliti prijatelja da vam pravi društvo.

Za početak se koncentrirajte na nešto drugo

Ako ste ogorčeni jer mislite da ono što trebate napraviti, što to god bilo, nije vaš posao, možda možete to prenijeti na nekoga drugoga ili se barem nekome požaliti da ste nezadovoljni.

Ako je zadatak težak i bojite se da ga nećete dobro obaviti, možete primijeniti tehniku koja se zove “sljedeća akcija”. Umjesto da radite zadatak upravo tada, učinite sljedeću stvar koju bi trebali obaviti. Ako ste na primjer zapeli na početku pisanja, napišite nekoliko rečenca ili nekoliko točaka da bi dobili konture rukopisa. Na to se možete vratiti kasnije i bit će vam lakše jer ste već započeli. A kad ste već počeli možda ćete lakše nastaviti.

Ne zaboravite se nagraditi. Odugovlačenje stvara vlastitu nagradu štedeći vas negativnih osjećaja koji idu uz neugodan zadatak. Suprotstavite se tom učinku dajući sebi neku vrstu tretmana nagrade. Ne zaboravite raditi stanke koje će vam, kako kažu istraživanja, pomoći da najučinkovitije koristite mozak. Činite sve to da doskočite problemu odugovlačenja pa vam to više neće predstavljati tako ogroman problem kako vam se činilo.

Eva Benedik
Telegram autor
1483 članka Više o autoru
Više s weba