Nekad je nužno odabrati stranu

Znanstvenici su dokazali da cijena vina prevari mozak i natjera nas da mislimo kako je skupo finije

Sudionici studije kušali su vino različitih cijena i pritom im sniman mozak

FOTO: Profimedia, Alamy

Naši mozgovi daju se prevariti da misle da je okus vina bolji ako je vino skupo, tvrdi nova studija. Posve jednako vino čini nam se boljeg okusa, ako je cijena na boci viša. Znanstvenici se nadaju da će ovo otkriće razjasniti placebo efekt, marketinšku taktiku koja se često koristi da zavara ljude na kupnju skuplje robe.

Znanstvenici s INSEAD Business School pri Sveučilištu u Bonnu promatrali su kako se različite cijene prenose u okus u mozgu, čak ako se radi o istom proizvodu odnosno vinu.

Sudionici studije, njih tridesetak, kušali su vino različitih cijena i pritom su im rađene snimke mozga. Prije kušanja pokazane su im cijene vina. Kako se i očekivalo, sudionici su skuplja vina označili boljima. I snimke magnetske rezonance potvrdile su da im je vino za koje su vjerovali da je skuplje, boljeg okusa.

Bitno je i što piše na etiketi

Snimke magnetske rezonance pokazale su aktivnost u regijama mozga povezanima s nagradom i motivacijom. Regije su se jače aktivirale kada su sudionici vjerovali da piju skupo vino.

Novo istraživanje sugerira da i jezik koji se koristi na etiketi butelje može biti vrlo značajan za užitak u vinu koliko i sam okus. To je zato jer jer se detaljno razrađen i emocionalan opis ponaša kao placebo, varajući mozak da krivo procijeni kvalitetu.