Nekad je nužno odabrati stranu

Znanstvenici su proučavali ljude kojima je posao da uvijek dobiju što žele i ovo je 6 njihovih ključnih navika

Neki ljudi znaju uvjeriti druge da ispunjavaju njihove želje

FOTO: Richard Branson/Land Rover MENA/Flickr

Poznata pjesma Rolling Stonesa kaže, “Ne možeš uvijek dobiti što želiš” i to je istina. Ali neki puta možda ipak možete puno učiniti da navedete druge u smjeru koji želite.

Da bi ustanovila najbolju strategiju za postizanje željenog cilja, grupa znanstvenika promatrala je profesionalce odvjetnike, trenere životnog stila, šefove kompanija i stručnjake za komunikaciju, osobe koje su uvježbane da uvjere ljude da slijede njihove želje.

Pročitajte što su otkrili pa možda pronađete način kako da ostvarite što želite ili barem postignete povoljniju nagodbu.

1. Pitajte i budite vrlo određeni

Pitajte sve bez zadrške
Pitajte sve bez zadrške decoded conference/Flickr

Ovo izgleda jednostavno i uobičajeno ali stručnjaci tvrde da ljudi često jasno ne artikuliraju ono što žele. Morate imati na umu da nitko ne čita vaše misli. Morate biti tvrd pregovarač i imati povjerenja u sebe da bi mogli izreći svoje potrebe, a što to češće radite, postat će vam sve prirodnije da uvijek tako postupate.

Prije važnog sastanka, mentalno se pripremite, možete i zapisati da biste se bolje podsjetili. Kada stvari nisu posve jasne, ljudi su zbunjeni i manje skloni da pristanu. Ako ste koncizni i razažete zamisao po točkama, osoba sa druge strane će vas lako razumjeti i izvjesnije je da ćete uspjeti u svojim namjerama.

2. Pozorno slušajte

Svi slušaju ali nije svatko aktivan slušač. Studija sa sveučilišta u Minnesoti pokazala je da poslije 8 sati, zaboravljamo trećinu onoga što smo čuli. Poslije 2 mjeseca zaboravimo 75 posto.

Ljudima se čini da slušaju ali oni ustvari čekaju svoj red da nešto kažu. Tako vam se može dogoditi da propustite važnu informaciju koja bi vam mogla pomoći. Pozorno slušanje je kao meditacija, morate uistinu odbaciti druge misli i biti posve prisutni dok netko govori. To je možda teško u današnjem svijetu kad nam puno toga odvlači pozornost. U prvom redu, isključite mobitel jer se nemoguće fokusirati na slušanje ako stižu poruke ili mejlovi. Kada ste bez tehničkih ometala, oči u oči sa sugovornikom, ne morate u njega buljiti, vaš lutajući pogled neće naći ništa interesantnije u okruženju. Pokušajte rekapitulirati ono što osoba govori da bi bili sigurni da ste razumjeli. Jednom kad ste sve čuli, možete započeti svoj odgovor.

3. Potaknite druge da dođu sa vašom idejom

Otvorite raspravu u kojoj ćete pagano gurati osobu prema svom planu
Otvorite raspravu u kojoj ćete pagano gurati osobu prema svom planu US Embassy/Flickr

Ako ste svjesni toga da se suočavate s osobom kojoj će biti teško nešto prodati, bolje je da ne prezentirate cjelokupnu zamisao. Otvorite raspravu u kojoj ćete polagano gurati osobu prema svom planu. Ovo je zahtjevna strategija i potrebno je nešto prakse da bi se postigla pa je koristite ako prodajete veliku ideju ili ako vaš plan ne zahtjeva trenutnu akciju.

Kada spominjete novu zamisao nekome, prva reakcija suprotne strane je obično defenzivna. Ali ako ljude navedete da sami dođu na tu ideju, onda ne izgleda da vam daju ono što vi želite nego im se čini da rade ono što oni žele. U konačnici, dobit ćete što ste htjeli mada za to nećete dobiti priznanje.

Najbolji pristup je da započnete razgovor lagano formulirajući svoj cilj ali otvorite pitanja i alternative. Tako možete navesti raspravu svojim putem, pitajući na primjer “što vi mislite da mi to učinimo, ili razmišljao sam o tome, što vam se čini”.

Tijekom razgovora, trebate uvažavati mišljenje druge strane. Ne trebate ga na sva usta proglašavati najboljim ikad ali reagirajte pozitivno. Kažite,” to je originalno, to je izvrsno rješenje, nisam o tome mislio”. Tako će se druga strana dobro osjećati i postati sklonija prihvaćanju vaših zamisli.

4. Pazite na riječi

Kada govorimo o onome što želimo, teško je ostati izvan toga jer na koncu to je ono što želimo postići. Ali je često ono što kažemo može biti uvredljivo za sugovornika.

Komunikacija, verbalna i neverbalna, vrlo je važna u svakom razgovoru. Osobito ako želite da se drugi ponašaju prema vašim sugestijama, morate izbjegavati riječi i fraze koje će sugovornika učiniti defenzivnim jer je tada manje vjerojatno da će se složiti sa vama. Opišite situaciju umjesto da je ocjenjujete, i ne krivite nikoga.

5. Tražite pomoć

Priznanjem da trebate pomoć ne pokazujete slabost
Priznanjem da trebate pomoć ne pokazujete slabost Open Data Institute Knowledge for Everyone/Flickr

Iz nekog razloga ljudima je teško tražiti pomoć. Svi stručnjaci kažu da traženje pomoći nije velika stvar, nećete zbog toga ispasti glupi ili nekompetentni, a može vam pomoći da ostvarite što želite.

Priznanjem da trebate pomoć ne pokazujete slabost, nego ljudskost. Istraživanje sa Stanforda pokazuje da podcjenjujemo koliko ljudi žele pomoći. U jednoj studiji, sudionici su molili neznance da upotrebe njihov telefon i bili iznenađeni koliko je ljudi ponudilo pomoć bez da ih se drugi put pita. Drugim riječima, pitajte i dobit ćete.

6. Neka vam odnosi s ljudima budu prioritet

12744762304_054143cee2_z

Nije novost da trebamo druge da podpru ili jamče za naše zamisli, osobito ako se one tiču više od jedne osobe, kao u obitelji ili radnoj grupi na poslu. Možete biti najpametnija, najradišnija osoba ali ako radite sami u nekom kutu i ako dovoljno ne poznajete suradnike, šefa, management, ili svoje poznanike i rođake, kada želite nametnuti neku svoju zamisao, bit će vam teško ili nemoguće. Ljudi više vjeruju osobama koje bolje poznaju, a nije od presudne važnosti koliko je dobra vaša ideja.

Ako ste suzdržani u uredu i preskačete odlazak na piće sa kolegama, pa zbog toga ne znate puno o njima, postavljajte pitanja. Morate biti znatiželjni o ljudima oko vas. Pitajte ih gdje stanuju, što rade vikendima, da li su gledali nešto zanimljivo u posljednje vrijeme. Na taj način ćete se svi ugodnije osjećati. Pozovite kolegu na ručak ili kavu. Ljudi su skloniji sretnijim, pozitivnijim, pristupačnijim osobama koje vode računa o drugima.