Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Znanstvenici su šest godina proučavali utjecaj voća i povrća na depresiju; sigurni su da je smanjuju

Studija je pratila gotovo tisuću ljudi, rezultati su obećavajući

ZADNJA IZMJENA: velj 28, 2018
Foto: Getty Images/iStockphoto

Dobro je poznato da je prehrana s puno voća i povrća, kao i cjelovitih žitarica, dobra za naše tjelesno zdravlje. Konzumacija ovih namirnica često se preporuča zbog pozitivnog učinka koje one imaju na tjelesnu težinu, zdravlje srca i puno drugih stvari. Nova studija, koja će biti predstavljena na godišnjem skupu Američke akademije za neurologiju, u travnju u Los Angelesu, baca svjetlo na koristi koje imamo od voća i povrća na mentalno zdravlje, sugerirajući da ta hrana umanjuje rizik depresije.

Tim američkih znanstvenika koji su proveli studiju, zapazili su da su ljudi koji su sudjelovali u programu provođenja prehrane za zaustavljanje visokog tlaka, puno manje patili od depresije. Prema iNewsu, osim voća, povrća i cjelovitih žitarica uključujući smeđu rižu, plan prehrane je uključivao mliječne proizvode s manje masti, minimalnu konzumaciju crvenog mesa, šećera i zasićenih masti.

Pratili su 1000 ljudi šest i pol godina

Studija je uključila skoro tisuću ljudi, prosječne dobi od 81 godine. Način njihove prehrane praćen je 6 i pol godina, kako bi se vidjelo koliko se drže plana. Osim DASH prehrane (Dietary Approaches to Stop Hypertension), sudionici su se pridržavali i mediteranske prehrane koja uključuje puno voća i povrća, dok je dio bio na zapadnjačkom načinu prehrane, koja se smatra nezdravom jer se jede puno crvenog mesa i zasićenih masti.

Stručnjaci su pratili imaju li simptome depresije, brinu li ih neke stvari koje ih prije nisu previše dirale ili se osjećaju beznadno po pitanju budućnosti, a sudionici su pokazali pozitivne pomake. Kada je studija došla do kraja, oni koji su jeli puno voća i povrća imali su 11 posto niži rizik pojave depresije za razliku od onih koji su bili na zapadnjačkom načinu prehrane, piše Telegraph.

Promjena prehrane zdravija od lijekova

Voditeljica studije dr. Laurel Cherian sa Sveučilišta Rush iz Chicaga, kazala je da je depresija češća kod starijih osoba, zatim kod onih koji imaju probleme s memorijiom, vaskularne rizične faktore kao visok tlak i kolesterol ili kod ljudi koji su imali moždani udar. “Ako učinimo promjene u načinu života kao što je promjena prehrane, to je bolje nego uzimanje lijekova. Željeli smo vidjeti može li prehrana biti učinkovit način smanjenja rizika pojave depresije”, kaže dr. Cherian.

Iako studija pokazuje da određene vrste hrane doprinose smanjenju rizika depresije, Cherian kaže da je potrebno još istraživanja da se utvrde specifične koristi DASH dijete koja bi pomogla da ljudi ne osjete depresiju.

Eva Benedik
Telegram autor
1699 članaka Više o autoru
Više s weba