Znate li što se krije iza kultnih logotipa poznatih brendova? Često imaju skrivena značenja

Najpoznatija sirena zelene boje ima korijene u grčkoj mitologiji

FOTO: Getty Images via AFP

Mnoštvo poznatih brendova ima svoje logotipe koji se godinama ne mijenjaju i koje ljudi uvijek prepoznaju, a često svaki od tih zaštitnih znakova ima skriveno značenje koje ne znaju svi.

Tako je, primjerice, na svakoj šalici kave iz poznatog lanca kafića Starbucks otisnuta prilično veličanstvena dama zelene boje. No znate li tko je ona i zašto je tu?

Ona predstavlja sirenu, koja je napola žena, i koja u grčkoj mitologiji pjesmom mami mornare. Za lanac kafića to je metafora za privlačenje ljudi kofeinom, odnosno svojim kavama s raznim okusima i dodacima.

Posveta zemlji porijekla

Jedna od vjerojatno najpoznatijih čokolada Toblerone na svom pakiranju ima otisnutu planinu u koju se svojim oblikom uklopio i medvjed. On je zapravo posveta Berneu, švicarskom gradu medvjeda u kojemu je tvrtka osnovana.

Još jedan od poznatih proizvođača čokolade u svom logu ima skrivenu poruku. Na omotima Cadbury čokolada nalaze se dvije čaše mlijeka, od kojih je jedna puna mlijeka, a druga napola prazna. Te dvije čaše pak imaju svoju simboliku. One, naime, predstavljaju količinu mlijeka potrebnu za proizvodnju oko 200 grama čokolade.

Zanimljivo je značenje iza logotipa Heinzovih umaka. Oblik naljepnice na bočicama kečapa ili majoneze poznat je kao ključni kamen, odnosno kamen koji se stavlja na vrh prolaza u obliku luka. Heinz ima naljepnicu ovog oblika kao posvetu Pennsylvaniji, državi čiji je simbol upravo ova vrsta kamena i u kojoj je tvrtka osnovana.

Poznata marka danskog maslaca i mliječnih namaza, Lurpak, na svojim pakiranjima ima amblem sastavljen od dva isprepletena lura. Lur je inače skandinavski glazbeni instrument iz brončanog doba. Riječ je o dugačkom metalnom rogu za puhanje koji mogu biti ravni ili zakrivljeni, a predstavljaju najstariji danski glazbeni instrument.