Baidu predstavio prvi robotski auto. Kontrolira se glasom, serijska proizvodnja najavljena za 2023. godinu

Zanimljivo, ovaj koncept nema kvake na vratima

FOTO: Screenshot YouTube / Reuters

Kineska multinacionalna tehnološka tvrtka Baidu, jedna od najvećih svjetskih tvrtki za umjetnu inteligenciju i internet, lansirala je jučer prvi koncept robotskog automobila, električnog vozila Jidu Auta, javlja Reuters. Konceptni automobil koji nema kvake na vratima i u potpunosti se može kontrolirati prepoznavanjem glasa, predstavljen je putem online press konferencije održane u Baiduovoj aplikaciji Xirang, s temom Metaversea.

Pothvat Jidu električnih vozila koja kontrolira Baidu i sufinancira kineski proizvođač automobila Geely, 2023. planira masovnu proizvodnju modela koji bi bio 90 posto sličan konceptnom automobilu. Robotski EV imat će autonomne sposobnosti četvrte razine koje ne zahtijevaju ljudsku intervenciju, koristit će čipove Qualcomm koji će korisnicima omogućiti pristup glasovnoj pomoći izvan mreže u slučaju da je internetska veza loša.

Baiduov plan za izradu električnog vozila dolazi u trenutku kada se tehnološke tvrtke diljem svijeta utrkuju u razvoju pametnih automobila nakon Teslinog uspjeha u komercijalizaciji električnih vozila. Osim što će vozilo opremiti softverskom tehnologijom za autonomnu vožnju koju pokreće Baidu, Jidu će u automobil ugraditi dva lidara i 12 kamera. Lidari su sustavi za detekciju, slični radarima koji koriste pulsno lasersko svjetlo, a ne radio valove.

Krajnji cilj je potpuno iskustvo prijevoza bez vozača

U Pekingu su prikazane stanice za punjenje za ROBO-01, konceptni robotski automobil. “Jidu robocar ima cilj zadovoljiti potrebe korisnika za inteligentnim putovanjem i inteligentnom kabinom u novoj eri”, rekao je Joe Xia Yiping, izvršni direktor Jidu auta, dodajući da je krajnji cilj ostvariti potpuno iskustvo prijevoza bez vozača.

“Jidu automobil ciljat će korisnike koji vole vrhunske tehnologije”, rekao je Luo Gang, voditelj operacija u Jiduu, u intervjuu za Reuters. Električna vozila će se proizvoditi u zaljevu Hangzhou u istočnom kineskom gradu Ningbo, gdje Geely posjeduje nekoliko tvornica.

Prvi model će koštati oko 30.000 dolara

Jidu je angažirao bivšeg Cadillacovog dizajnera Franka Wua kao šefa dizajna, a Wanga Weibaoa, bivšeg člana Apple EV-ove inicijative Projekt Titan, kao voditelja inteligentne vožnje.

Cijena prvog Jidu modela bit će oko 30 tisuća dolara, kazao je izvršni direktor Baidua Robin Li prošlog mjeseca. Proizvođač pametnih telefona Xiaomi Corp i Didi Global među drugim su kineskim tehnološkim divovima koji slijede ambicije za proizvodnju automobila.