Iako je Uber dobio spor oko prijevoza u New Yorku, i dalje stvari nisu konačno riješene

Gradske vlasti žele ograničiti usluge prijevoza

Kalanick, direktor Ubera
FOTO: Dan Taylor/Flickr

Uber je izašao kao pobjednik iz, kako mnogi smatraju, najveće političke bitke u povijesti kompanije. Uspjeli su, naime, natjerati njujorškoga gradonačelnika Billa de Blasija da odustane od borbe protiv Ubera.

De Blasio je konstantno isticao kako Uber svojim cijenama predstavlja nelojalnu konkurenciju, vrijeđa svoje vozače, ignorira hendikepirane i zaslužan je za nesnosne gužve po gradu. “Zato što je Uber nova kompanija u razvoju, često su u središtu polariziranih rasprava. Lako je biti za ili protiv Ubera”, kazao je Arun Sundararajan, profesor na Stern School of Business na njujorškom sveučilištu.

Zasad spriječeno ograničenje

De Blasiova je administracija provela studiju o gustoći prometa u New Yorku i, vodeći se njome, odlučila spriječiti daljnji rast prijevoznih službi. Željeli su da prijevoznici s petsto ili više automobila čine tek jedan posto gradskoga prometa, piše Bloomberg. Međutim, od toga se kasnije odustalo, iako su iz grada kazali kako će nastaviti proučavati utjecaj i Ubera i drugih prijevoznika na gradski promet i okoliš. Dodali su kako nisu potpuno odbacili mogućnost ograničenja.

kalanick glavna

Uberov odgovor

Uber je, s druge strane, kazao kako de Blasiovo ograničenje znači da njegovi radnici neće imati dovoljno posla, što opet znači da neće moći dovoljno zaraditi. Kazali su da bi uvođenje ograničenja značilo rezanje deset tisuća radnih mjesta. Obzirom da je taksi industrija donirala sredstva de Blasiju, okrivili su ga i za korupciju i protekciju njegove konkurencije. Objavili su i video u kojemu obrazlažu kako oni jedini ne diskriminiraju niti jedan dio grada, kako to mnogi drugi prijevoznici čine.

“Dok taksisti često odbijaju ljude u manjinskim dijelovima grada, Uber prevozi više ljudi u zajednice izvan Manhattana nego bilo tko drugi”, kazali su u videu. Ustraju u tome da oni svojim radnicima nude fleksibilnost u poslu i dobru zaradu. Nezavisni su to djelatnici, koji nemaju pravo na zdravstveno osiguranje niti bilo koji drugi vid zaštite zaposlenika. Zbog toga mnogi bivši djelatnici tuže Uber i slične kompanije.

Pitanje i u predsjedničkoj kampanji

Radnička su prava, izgleda, glavni predmet spočitavanja Uberu. Postavlja se i pitanje plaćaju li pravedno svoje radnike. Ovo je pitanje i jedan od predmeta američke predsjedničke kampanje. Republikanski je kandidat Jeb Bush kazao kako podržava Uber, koji i on sam tu i tamo zna koristiti. Hillary Clinton, demokratska kandidatkinja, pomalo se zamjerila tech zajednici Silicijske doline, rekavši kako Uber i slične tvrtke postavljaju pitanje ponovne definicije radnika i radničkih prava.

Međutim, mnogi ne vjeruju da je ukidanjem ograničenja i ovom jednom Uberovom dobivenom bitkom zauvijek riješena situacija oko alternativnih prijevoza.