Instagram je ponovno lansirao Lite verziju aplikacije. Za sada nema reklama

Aplikacija bi se uskoro trebala proširiti globalno

FOTO: Instagram

Instagram je od 2018. godine do proljeća prošle godine imao Lite verziju aplikacije, koja je zauzimala manje pohrane i radila znatno bolje na slabijim uređajima. Sada, godinu dana nakon povlačenja prošle verzije Lite aplikacije, Instagram je predstavio novu, s novim funkcionalnostima i nešto većom veličinom. Aplikacija je dostupna samo za Android platformu od danas, u 170 zemalja diljem svijeta, no u trenutku pisanja ove vijesti, aplikacija nije bila dostupna u Hrvatskoj. Međutim, iz Instagrama su poručili kako će se uskoro proširiti globalno.

Iz Instagrama su također pojasnili kako za sada ne planiraju razviti Lite verziju aplikacije za iOS. U usporedbi sa standardnom verzijom Instagrama od 30 megabajta, Lite verzija broji samo dva megabajta, što je ipak osjetno veće od prijašnje s 573 kilobajta. Novi Lite sada podržava slanje poruka drugim korisnicima, te sposobnost snimanja i objavljivanja videa. Naravno, dostupan je i Reels, funkcija s kojom Instagram pokušava konkurirati TikToku.

Lite za sada nema reklame

Zgodan nusproizvod smanjenja veličine aplikacije je nedostatak reklama, no iz Instagrama su za medije potvrdili kako će s vremenom i u toj aplikaciji ponuditi “sve monetizacijske opcije”. Kažu također da će pomno razmisliti o svim opcijama, te si uzeti vremena za implementaciju novih, kako bi iskustvo korištenja Lite aplikacije bilo što sličnije standardnoj verziji.

Lite aplikacije, odnosno njihove umanjene verzije, su već standardna praksa tehnoloških kompanija. Facebook je svoju prvu umanjenu verziju predstavio 2015. godine, dok je TikTok svoju predstavio 2019. godine. Te verzije su ključne u nekim slabije razvijenim tržištima gdje korisnici imaju starije ili slabije mobitele, za koja se spominje da imaju “sljedećih milijardu korisnika interneta”. Na tim tržištima korisnici su često ograničene internetske brzine i prometa, stoga je također ključno da Lite verzije aplikacije troše što manje internetskog prometa.

Iz Facebooka procjenjuju kako je 65 posto ljudi na tržištima u razvoju online, dok je primjerice na tržištu Sjeverne Amerike online 90 posto ljudi. Stoga, kako bi zadržali svoj globalni rast kompanije poput Facebooka i Instagrama moraju lansirati aplikacije namijenjene prvenstveno za potrebe tih tržišta.