Meerkat je i službeno nadigran. Primat u live streamingu preuzeli su Facebook i Twitter

Fokus će im navodno ubuduće biti na razvoju društvene mreže za dijeljenje videa

FOTO: Twitter

Startup Merkaat koji je među prvima lansirao mobilnu aplikaciju za video live streaming i odigrao značajnu ulogu u njegovoj popularizaciji, izgubio je od mnogo moćnijih suparnika, a kako javlja Re/Code, ovih dana to je i službeno priznao.

Izvršni direktor Meerkata Ben Rubin svojim je investitorima poslao mail u kojem je stoji da “mobilni video prijenos nije baš eksplodiralo koliko smo se nadali. Prednosti u distribuciji koje imaju Twitterov Periscope i Facebook Live odvukli su mnogo korisnika na svoje platforme pa nismo uspjeli ostvariti planirani rast.”

https://twitter.com/CaseyNewton/status/705873950996180992

Drugim riječima, biznis s livestreamingom je težak, a ako morate parirati dvjema najvećim društenim mrežama koje nude doslovce isti proizvod kao i vi, stvar postaje gotovo uzaludna.

Meerkatu nije pomoglo ni istraživanje eMarketera koje je pokazalo da svega 20 posto internetskih korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama zainteresirano za livestreaming.

Premalo korisnika koji stvaraju sadržaje

Njihov osnovni problem nije bio u privlačenju publike koja će pratiti objavljene video sadržaje, nego u u pronalaženju korisnika koje će redovito kreirati nove. Rubin je to objasnio na sljedeći način: “Ovo je drugačije od dijeljenja fotografija. To je otprilike ovako: prije nego što se pojavio Instagram, ljudi su već znali kako treba izgledati dobra fotografija i pokušavali su ih raditi. S live videom, nitko zapravo ne zna kakav je to dobar video koji oni mogu napraviti.”

Meerkat je postao veliki hit zahvaljujući megapopolarnom američkom multimedijskom festivalu SXSW koji se održava u Teksasu. U roku od nekoliko tjedana, skupili su izdašnih 12 milijuna dolara venture ulaganja. Došli su na 100.000 ljudi i rast broja korisnika je tu stao, bez obzira na sve nadogradnje i integraciju s GoPro. Iako stalno zbrajaju novoregistrirane korisnike, većina ih brzo odustane od aplikacije.

Problemi s divovima

Meerkatovi problemi počeli su s Twitterovim preuzimanjem Periscopea, aplikaciju vrlo sličnu njihovoj, a jedina razlika je bila to što Periscope omogućava spremanje snimljenih videa dok je filozofija Meerkata bila nema repriza. Samo nekoliko tjedana nakon lansiranja,Twitter je onemogućio Meerkatu pristup njihovom socijalnom grafu preko kojeg korisnici Meerkata su mogli pratiti iste ljude koje prate na Twitteru.

Meerkat se potom priklonio Faceeboku uvođenjem nadogradnje korisnicima je omogućeno ulogiravanje na aplikaciju putem korisničkog računa na Facebooku, a predviđena je i opcija lakšeg povezivanja korisnika s prijateljima na Facebooku. I onda je Facebook početkom jeseni lansirao vlastitu funkciju za streaming Live.

U Meerkatu su pokušali su s integracijom s GoPro, proširivši mogućnost snimanja izvan aplikacije i live streamingom izravno s GoPro kamera, no ni to nije donijelo značajan pomak u jačanju Meerkatove pozicije na tržištu i daljnjem širenju korisničke baze.

Na vrijeme uočeni problemi daju prostor za nove pokušaje

U godini koju je obilježila bespoštedna borba za pridobivanje korisnika s divovskim društvenim mrežama u kojoj se nisu birala sredstva, Meerkat je kapitulirao i sada mora pronaći drugi način za mobiliziranje korisnika i monetizaciju platforme. Iako izvršni direktor Rubin nije bio voljan otkriti planove za budućnost, može se naslutiti da će kompanija s live prijenosa koje svi mogu pratiti, fokus prebaciti na daljnji razvoj Meerkata u smjeru društvene mreže na kojoj će prijatelji između sebe dijeliti video sadržaje.

Meerkat je u pogledu rponalaženju novih rješenja u dobroj poziciju jer su na vrijeme uočili problem, a u prilog mu ide i to da na raspolaganju još uvijek ima 75 posto sredstava od venture ulaganja koje nisu potrošili i upravni odbor koji je voljan pokušati nešto novo.