Zgazi žohara ili kako Twitter razvija strategiju uništenja Meerkata, rivala njihova novog servisa Periscopea

Iz Twittera se na sve načine žele riješiti Meerkata, koji konkuriran njihovu Periscopeu

Twitter čini sve što je u njegovoj moći kako bi zaustavio Meerkatov rast, a u isto vrijeme podigao popularnost svojoj najnovijoj aplikaciji Periscope. Išli su daleko do te mjere da su čak zvali poznate i slavne i pokušavali ih uvjeriti da je Meerkat propala aplikacija te da umjesto nje trebaju početi koristiti Periscope.

Različiti izvori za TechCrunch su kazali kako su iz Twittera kontaktirali i različite medijske tvrtke koje koriste Meerkat. Opet su se poslužili nevjerojatnom taktikom, pa su tvrtkama kazali da će im, ukoliko ne budu koristili isključivo Periscope, zabraniti pristup Aplifyju.

Aplify je, pak, aplikacija koju nazivaju Twitterovim odgovorom komercijalnoj televiziji. Aplikacija je to koja spaja medijske tvrtke s različitim brendovima i tako kreira promotivne tvitove s video klipovima. To povećava doseg i medijskoj kompaniji i brendu kojeg zastupa i koji to sve sponzorira.

I Meerkat se služi sličnim tehnikama

Nije, međutim, samo Twitter podao. Izvori navode da su iz Meerkata vrbovali zvijezde da prestanu koristiti Vine, aplikaciju u vlasništvu Twittera, i počnu koristiti Meerkat. Mnogi su se Vineovci prebacili na YouNow, aplikaciju također specijaliziranu za prijenos uživo.

Meerkat je dobio i veliku ekskluzivu s Madonnom, koja nije pošla po planu i imala je nekoliko pogrešaka. Naime, Meerkat je trebao prikazati Madonnin novi spot, ali objava nije prošla besprijekorno, nego se dogodilo kašnjenje i tek nakon jednog dana problem je bio riješen.

Ovakvi potezi obje kompanije pokazuju da su one zapravo više slične nego različite. Pokazuje i da se Twitter svim silama želi nametnuti kao ultimativna platforma za emitiranje, sa zavidnim sadržajem i publikom koja to sve prati.

Agresivna taktika Twittera

Dick Costolo, izvršni direktor Twittera, i jedan od investitora Chris Sacca kazali su da su kontaktirali javne osobe s nekima od najposjećenijih profila na Meerkatu pokušavajući im dati do znanja kako Periscope ima veći doseg i bolju aplikaciju. Takva je taktika okarakterizirana kao vrlo agresivna.

“Twitter opsjeda svaku zvijezdu koja je probala Meerkat. Skoro pa ih uhode”, kazao je jedan izvor dodajući kako je takva taktika dovela i do previranja unutar same kompanije. “Twitter je potpuno opsjednut Meerkatom. Toliko pričaju o njemu, da su se zaposlenici koji rade na Periscopeu počeli ljutiti”, dodao je.

Meerkat je svoj početni live streaming razvio na Twitterovim grafovima, komunikaciji i distribucijskim sustavima, ne znajući da Twitter mjesecima prije radi na svojoj sličnoj aplikaciji. Postali su prepoznatljivi prvo u startupskim krugovima. Međutim, da bi se probili na glavno tržište, kompanijama je najčešće potrebna pomoć jako popularnih ljudi, koji imaju široku publiku.

Na tržištu nema mjesta za dvije slične aplikacije?

Nakon što je Twitter potvrdio akviziciju Periscopea, izvori tvrde da su se odmah bacili na traganje za popularnim zvijezdama koje su potom molili da čekaju da ga puste u javnost, isprobaju, a onda odluče koju će od dvije aplikacije stalno koristiti.

Nakon toga, u roku nekoliko sati, Twitter je Meerkatu ukinuo pristup svojim grafovima. Tako su spriječili spajanje Meerkatovih i Twitterovih računa. Takav potez zapravo nikoga nije iznenadio.

U cijeloj se priči Twitter čini kao antimeerkatovski zlostavljač. No, bit će zanimljivo pratiti hoće li to biti univerzalna taktika za sve ostale slične kompanije u nastajanju. Šuška se da čak i u Yahoou razmatraju opciju aplikacije za prijenos uživo. Hoće li se i s tom konkurencijom Twitter obračunati na isti način i lobirati među utjecajnim korisnicima protiv njih?

Trenutačno se Periscope nalazi na 160. mjestu svih aplikacija u SAD-u, a na 22. među svim društvenim aplikacijama, prema App Annie. Meerkat je 120. među aplikacijama u SAD-u, a 1142 ukupno.

Iako smo očigledno u eri prijenosa uživo, Twitter ne misli da ima mjesta i za njihov Periscope i za Meerkat. Međutim, u Meerkatu ne dijele Twitterovu marketinšku strategiju. “Otkako je Meerkat došao na tržište 27. veljače, naš tim nije pristupio apsolutno nikome i tražio ga da koristi naš proizvod”, kazao je Meerkatov izvršni direktor Ben Rubin.