Može li Teslina baterija stići do prve milijarde dolara brže od iPhonea

Tesla je u prvom tjednu primila rezervacije u vrijednosti 800 milijuna dolara

FOTO: AFP/AFP

Teslina nova linija velikih kućnih i poslovnih baterija započela je sjajno. Kompanija Elona Muska je u prvom tjednu primila rezervacije u vrijednosti 800 milijuna dolara, doznaje Bloomberg.

Ako dio tih rezervacija pretvore u stvarnu prodaju, postati će jedan od najuspješnijih novih proizvoda svih vremena. Već je samo približavanje rezervacija iznosu od milijarde dolara, u prvih nekoliko dana nakon predstavljanja baterije, fantastično dostignuće.

Usporedbe radi, prva verzija iPhonea je 2007. u trećem kvartalu dosegnula prodaju od milijarde dolara, a nešto duže je trebalo Viagri i Teslinom Modelu S.

625 milijuna dolara su rezervacije komercijalnih korisnika

Nove linija baterija je dizajnirana za pohranjivanje solarne energije, a krajnji cilj je osloboditi potrošače ovisnosti o ostatku električne mreže. Na tržište stiže krajem ljeta, a cijena kućne verzije bit će između 3 i 5 tisuća dolara, dok će se komercijalne baterije prodavati u blokovima vrijednosti 25 tisuća dolara. Većina prihoda očekuje se od komercijalne verzije baterije.

Od 800 milijuna dolara rezervacija, gotovo 625 milijuna dolazi od poslovnih kupaca, za koje se pretpostavlja da će većina ostvariti kupnju. Za preostalih 175 milijuna je pretpostavka da se većinom radi o kućnim korisnicima koji su iz znatiželje obavili rezervaciju bez obveze. Tesla će s prvim isporukama baterije krenuti ovog ljeta, a već su rezervirane zalihe sve do sredine 2016.

Tesli će dobro doći prihod od prodaje baterija jer su u posljednje vrijeme ulažili značajna sredstva u električni SUV Model X, nešto jeftiniji Model 3 i 5 milijardi dolara vrijednu tvornicu baterija, koje će pogoniti automobile. Musk je prošli tjedan odbio isključiti mogućnost da će posao s baterijama jednog dana nadmašiti automobilski biznis kompanije.

Nezapamćeni interes javnosti

“Svi zaboravljamo da Tesla nije samo Model S. U posljednjih nekoliko dana više me ljudi pitalo za prednosti Powerwalla nego što me u posljednjih 18 godina pitalo za bilo koje vozilo koje sam analizirao”, kaže Adam Jonas, analitičar Morgan Stanleya.

Proizvodi za pohranu električne energije nisu novost, ali Teslina prezentacija, cijena i pakiranje čine razliku nad konkurencijom. Slično je bilo i s prvom verzijom iPhonea koji je pobudio nezapamćeni interes. Musk je s novom linijom baterija uspio pobuditi interes javnosti koji podsjeća na originalni iPhone, a nije riječ o mobitelu već o infrastrukturnom proizvodu.