Samo u prvom tjednu Teslin prihod od baterija mogao bi biti veći od 800 milijuna dolara

Kombinirane prednarudžbe Powerwalla i Powerpacka mogle bi kompaniji donijeti multimilijunski prihod

LOS ANGELES, CA - APRIL 30: Guests pose with the Powerwall unit after Elon Musk, CEO of Tesla unveiled suit of batteries for homes, businesses, and utilities at Tesla Design Studio April 30, 2015 in Hawthorne, California. Musk unveiled the home battery named Powerwall with a selling price of $3500 for 10kWh and $3000 for 7kWh and very large utility pack called Powerpack.   Kevork Djansezian/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Teslin se izvršni direktor već pohvalio kako su u kompaniji zabilježili oko 38 tisuća prednarudžbi za Powerwall kućnu bateriju te 2.500 za Powerpack, bateriju namijenjenu poslovnim prostorima. Znamo i da se cijena Powerwalla kreće između 3.000 i 3.500 dolara.

Te prednarudžbe, kad se preračuna svaka od njih, vrijede oko 800 milijuna dolara potencijalnih prihoda. Međutim, i tu postoji kvaka. Svatko je mogao rezervirati svoju bateriju. Bez ikakvoga pologa, bez ikakve obveze za kupnju. Rezervacija baterije ne košta apsolutno ništa. S druge strane, ukoliko želite rezervirati Teslin Model X, morat ćete platiti polog u visini od pet tisuća dolara.

Nedostatni kapaciteti tvornice

Musk kaže kako je tvrtka, kad se prednarudžbe uzmu u obzir, zatrpana proizvodnjom do sredine 2016. godine, samo kako bi podmirila prednarudžbe. A njih je svaki dan sve više. Isto tako, planirano je uložiti tek trećinu kapaciteta u Nevadi u proizvodnju baterije. Prema sadašnjim procjenama, ne samo da trećina tvornice neće biti dovoljna, nego u Tesli ozbiljno razmatraju i izgradnju nove tvornice.

S druge strane, analitičari i dalje muku muče oko razumijevanja nove djelatnosti Tesla Motorsa. Primjerice, Baird & Co. i Morgan Stanley oš uvijek bateriju ne uključuju u svoje procjene kompanije.

Što Tesli donosi 38.000 narudžbi Powerwalla?

Međutim, čak i uz nedostatke i nedostatnu informiranost pojedinih naručitelja, interes za bateriju ne jenjava. Štoviše, sve je glasniji i jači. Bloomberg donosi računicu za kompaniju. Kućna je baterija na 38 tisuća prednarudžbi, Musk je kazao kako su pojedini naručitelji rezervirali nekoliko komada baterija. “Ukupna je potražnja više 50 ili 60 tisuća”, kazao je.

Ukoliko se uzme da je u prosjeku naručeno 55 tisuća Powerwalla, po prosječnoj cijeni od 3.250, onda možemo pretpostaviti da će samo od narudžbi za Powerwall Tesla ostvariti prihod od 178,8 milijuna dolara.

Powerpack još unosniji

Powerpack je druga priča. Musk je kazao kako Powerpack dolazi u blokovima od 100 kilovatsati, a naručeno ih je 2.500. Tipična instalacija, prema informacijama koje je Musk plasirao u medije, sadrži 10 Powerpackova. To je 2,5 milijuna kilovatsati.

Na Twitteru je, kad je Powerpack u pitanju, objavljena cijena od 250 dolara po kilovatsatu. To bi značilo da Tesla od Powerpacka može računati na potencijalni prihod od 625 milijuna dolara.

Ukupni prihodi premašuju 800 milijuna dolara

Kad se zbroje dvije procjene, dolazimo do brojke od 803,8 milijuna dolara. I to samo od narudžbi od prvoga tjedna od javnoga predstavljanja proizvoda.

Tu je brojku potvrdila i Teslina glasnogovornica Khobi Brooklyn. “U narednim ćemo mjesecima raditi s našim distributerima, kako bismo dobro informirali naše kupce, da znaju što ih očekuje kad počnemo s isporukama ovoga ljeta”, zaključila je Brooklyn.