Može li Zuckerbergov Threads zbilja ubiti Twitter? Teško, ali nije sasvim nemoguće

Hoće li Threads moći zadržati pozornost korisnika nakon lansiranja

Threads, najnovija Metina prekopirana, inovacija, krenula je napornim putem rušenja Twittera, platforme za mikroblogiranje. Metin klon Twittera dočekan je sa skepsom i zbunjenošću, ali 30 milijuna ljudi registriralo se u prvim satima nakon lansiranja.

Otkako je Elon Musk prošle godine kupio Twitter, za korisnike je počela užarena ludnica koja se sve više zahuktava. Threads dolazi s velikim potencijalom, zahvaljujući svojoj dotjeranoj tehnologiji, uglednoj korisničkoj bazi i reputaciji bolje moderacije koja će se vjerojatno svidjeti velikim oglašivačima, piše Wired.

Platforma Threads stiže u vrlo lošem trenutku za Twitter. Muskova najava da će besplatni Twitter računi moći vidjeti samo 600 tvitova dnevno, dočekana je podrugljivo. Takvi potezi će dodatno naštetiti oglašavanju na platformi, pogoršavajući krizu koja traje od dolaska Muska.

Nije dostupan u EU

Tehnički problemi na Twitteru uz tjedan bez važnijih vijesti, pripremili su teren za Threads, smatra Wired. Meta je zakoračila u microblogging, s platformom usko povezanom s Instagramom ali zapravo drugačijom i to joj daje veliku prednost u odnosu na Twitter. Već imaju ogroman potencijal korisnika na Instagramu, a ti korisnci mogu, kada dođu na Threads, odlučiti pratiti račune koje već prate na Instagramu.

Uz potporu matične Meta-e, Threads ima tim inženjera kojima volonterski vođene mreže kao što je Mastodon, ne mogu parirati. Ljudi mogu postove za Threads objavljivati izravno u svojim Instagram stories. Threads će na kraju imati podršku za ActivityPub, protokol iza Mastodona, koji bi korisnicima omogućio da pratitelje dovedu na drugu uslugu ako napuste Threads ili se aplikacija ikada ugasi.

Threads još ne može sve što Twitter može. Za prijavu treba imati Instagram račun, nije dostupan u Europskoj uniji koja ima stroge standarde privatnosti koje aplikacija možda neće moći zadovoljiti. Feed je prema zadanim postavkama kombinacija računa koje ljudi prate i niz objava odabranih algoritmom, nema značajke izravnih poruka, a redoslijed feeda je algoritamski, a ne kronološki. Nema odjeljka s temama u trendu, a čini se da pretraživanje pokazuje samo račune, a ne određene teme ili postove što je čini manje privlačnom za sve koji prate velike vijesti. I još nema oglasa, primjećuje Wired.

Pozitivan prijem kod korisnika

Threads je relativno lako pokrenut i ima uglavnom pozitivan prijem kod korisnika, osim malog štucanja kada se vlastiti Zuckerbergov račun nije otvarao. Mikroblogiranje je, ipak, rizično jer društvene platforme koje se na to fokusiraju nisu pretjerano profitabilne. Istovremeno, Threads bi mogao ojačati Metin brand dok Twitterov ugled pada, a to je prilika za preotimanje oglašivača koji su napustili Twitter.

Bude li Threads uspio zamijeniti trenutno toksičan Twitter, Musk bi mogao ostati bez krune. To je važno za oglašivače koji su preplavili Threads kada se otvorio korisnicima. Odmah su uletjeli Netflix i Spotify kao i novinske kuće.

Instagram je odavno prijateljski nastrojen prema brendovima, dok u Twitter povjerenje slabi. Matthew Bailey, glavni analitičar medija i zabave u konzultantskoj tvrtki Omdia kaže da je sve igra za oglašavanje. “Želi se potaknuti egzodus oglašivača na Twitteru, a razvoj okruženja sigurnog za robnu marku je ključno.”

Drugi konkurenti nisu uspjeli

Drugi konkurenti nisu ubili Twitter unatoč stalnim etničkim i etičkim poteškoćama aplikacije. Mastodon je zabilejžio značajan val novih korisnika ali je interes na kraju splasnuo, na 1.7 mlijuna aktivnih korisnika u srpnju. Bluesky je privukao pozornost ali nije u potpunosti otvoren za nove korisnike. Tu su Post.news i Spill, iako se niti jedan od njih nije istaknuo kao pobjednik, dok Twitter nastavlja posrtati, osam mjeseci od Muskovog preuzimanja.

I Instagram i Threads imaju svoje izazove. Instagram se borio s uznemiravanjem i govorom mržnje, a još uvijek ima reputaciju negativnog utjecaja na mentalno zdravlje tinejdžera. Ipak, reputacija mu je bolja od Twitterove gdje je govor mržnje pojačao, otkako ga je Musk preuzeo. Znakovito je da je Meta odlučila povezati Threads s Instagramom, a ne s Facebookom koji ima stariju publiku i lošiju reputaciju zbog političkih borbi.

Meta ima šaroliku povijest kada je u pitanju kanibaliziranje konkurenata. Instagram Reels iskoristio je popularnost TikToka, a Instagram stories, kopija Snapchata, postala je ključni dio aplikacije, iako niti jedna nije ubila konkurentske mreže koje i dalje ostaju dva glavna konkurenta Meti za pozornost među mlađim generacijama.

Threads možda nikad neće biti Twitter

Meta ima lošu povijest s projektima izvan svojih osnovnih aplikacija, ali Threads bi mogao postati rival Twitteru. Metaverzum nije donio sveobuhvatan svijet kakav je Zuckerberg zamislio. U prošloj godini Meta je ubila ogranke Super( Cameo kopija), Facebook live shopping i Neighborhoods (klon aplikacije Nextdoor). U 2022.godini došlo je do povećanja broja podcasta. Meta je slijedila Twitter u najavi pretplate.

Ljudi ne traže Twitter ili Instagram kako bi zadovoljili iste potrebe. Twitter dopušta nešto golotinje, a Instagram je zabranjuje. Instagram se ponekad bavi estetikom, pozitivnošću i osobnim ažuriranjima, iako je poznat po skretanju u pretjeranu pozitivnost s pretjerano uređenim i pažljivo odabranim slikama. Twitterov brand leži u sarkazmu, memeovima i udarnim vijestima. Teško da se te dvije energije mogu glatko spojiti.

Threads možda nikada neće biti Twitter ali može postati prijateljskije mjesto za razgovore. Za sada je većina objava na Threads-u o samoj platformi. Morati će zadržati pozornost korisnika nakon lansiranja kako bi izbjegli odbacivanje u Meta groblje neuspjelih imitatora, smatraju u Wiredu.