Lažne vijesti na Facebooku postale su ozbiljan problem; svjestan je toga i Zuckerberg koji najavljuje rješenje
Mnogi su tvrdili kako su lažne vijesti utjecale na američke izbore
Osnivač Facebooka Mark Zuckerberger najavio je kako će Facebook razviti niz alata koje bi trebale pomoći spriječiti dijeljenje lažnih vijesti na Facebooku.
Zuckerberger je noćas na svom Facebooku objavio kako Facebook radi na razvoju jače detekcije lažnih svijeti, sustava upozorenja, i klasifikacije dezinformacija. Najava strože kontrole dolazi nakon optužbi da je niz lažnih vijesti koje su se širile na Facebooku utjecao na rezultate predsjedničkih izbora u Sjedinjenim Državama.
A lot of you have asked what we're doing about misinformation, so I wanted to give an update.The bottom line is: we…
Gepostet von Mark Zuckerberg am Freitag, 18. November 2016
Ne zna se kad će alati zaživjeti
“Poanta je; dezinformacije shvaćamo ozbiljno”, napisao je Zuckergberg. “Ozbiljno preuzimamo odgovornost. Napravili smo značajan napredak, ali ima još posla koji treabamo obaviti”, napisao je Zuckerberg.
Prošlog tjedna odbacio je optužbe da su objave s Facebooka mogle utjecati na rezultat izbora. “Mislim da je ideja da su lažne vijesti, koje su mali dio sadržaja, utjecale na rezultate izbora, suluda ideja”, rekao je tada, piše CNN.
Ne žele biti urednici
No, ipak se suočio s pritiskom da mora napraviti nešto po pitanju lažnih objava, obzirom na važnost Facebooka u svijetu oglašavanja. Zuckerberg je naglasio kako Facebook ne želi imati ulogu urednika.
Zuckerberg nije otkrio kada bi najavljene mjere mogle zaživjeti. No, trebali bi olakšati korisnicima da zaustave netočne sadržaje koji bi ih mogli dovesti u zabludu, slično kao što se zlostavljanje putem interneta može prijaviti samo jednim klikom na društvenim mrežama.
Kako riješiti problem?
“Povijesno, oslanjali smo se na našu zajednicu da nam pomogne razumijeti što je lažno, a što nije. Svatko na Facebooku može prijaviti link kao lažan i koristimo signale od svih tih prijava, kao i mnoge druge…”, napisao je. Kazao je kako takav sadržaj kažnjavaju slično kao i clickbait naslove ili spam, pa je puno manje vjerojatno da će se širiti.
“Ovi problemi su kompleksni, i tehnički i filozofski”; napisao je. Naglašava kako će pojačati otkrivanje takvog sadržaja, a izvješćivanje o njemu pokušati učiniti jednostavnijim. Tražit će pomoć i trećih strana. “Postoje mnoge cijenjene organizacije koje provjeravaju činjenice, kontaktirali smo neke od njih, planiramo učiti od mnogih”. Neke od tih ideja će, piše, funkcionirati dobro, a neke neće – ali poručuje kako ozbiljno shvaćaju ovaj problem.