Playstation set za virtualnu stvarnost pušten je u prodaju; i to je važna vijest na nekoliko razina

Košta 399 dolara, manje od slabijih varijanti koje su trenutno na tržištu

LOS ANGELES, CA - JUNE 13: A fan experiences PlayStation VR during the PlayStation E3 2016 Press Conference at The Shrine Auditorium on June 13, 2016 in Los Angeles, California.   Rich Polk/Getty Images for Sony Interactive Entertainment America/AFP
FOTO: AFP

Početak prodaje Playstation seta za virtualnu stvarnost neće biti samo test za Sony. Izlazak prvih high-end VR setova na masovno tržište bit će lakmus papir koji će pokazati može li tehnologija virtualne stvarnosti postati mainstream, piše Bloomberg.

Za oko 399 dolara, kupci će dobiti VR set s funkcijama i performansi koji su u rangu ili bolje od skupljih Oculus Rifta i HTC-a. Naime, Sonyjeva je strategija ponuditi bolji proizvod namijenjen mainstream kupcima, a glavni alati za ostvarenje tog plana su jednostavnost korištenja seta i činjenica da Sony ima otvoren ulaz u gaming ekosustav koji je tijekom godina izgradila Playstation franšiza. Ne manje važno, upravo je ovaj uređaj Sonyju najbolja šansa za ostanak u tehnološkom vrhu. Pogotovo jer im to baš nije uspjelo u biznisu s pametnim telefonima i televizorima.

Prvi pravi test tržišta

Playstation VR set danas je pušten u prodaju na američkom, britanskom i kanadskom tržištu, a uskoro bi trebali biti poznati i detalji početka prodaje u ostatku Europe. “Sonyjev izlazak na tržište bit će prvi pravi test tržišta virtualne stvarnosti”, ocijenio je Dave Ranyard, developer virtualne stvarnosti i bivši šef Sony London studija, koji je radio na razvoju Playstation VR Worlds. Još nitko zapravo ne zna kakvim će se tempom odvijati prihvaćanje tehnologije na širem tržištu.

Izlazak na tržište donosi sa sobom standardnu problematiku gaming industrije. Sony mora prodati mnogo uređaja kako bi privukao talentirane developere koji će razvijati novi sadržaj, a gameri neće kupovati nove uređaje dokle god ne postoji dovoljno kvalitetnog sadržaja.

Analitičar Hideki Yasuda iz Instituta Ace Research napominje da Sony u ovom trenutku još nema takav line-up sadržaja koji bi ozbiljno zakotrljao cijelu priču s VR-om. “Ako se pojavi fenomenalna igra zbog kojeg će svi htjeti kupiti Playstationov VR set, situacija će se promijeniti, no to zasad ne vidim na obzoru”, tvrdi Yasuda.

Sonyjev optimizam zasad prate i ulagači

Playstation4 već posjeduje 40 milijuna ljudi, a ovaj novitet bi mogao dosta dobro proći kod onih koji brzo prihvaćaju nove tehnologije. Firma za istraživanje tržišta IHS markit i Goldman Sachs predviđaju da će se do kraja godine prodati oko 1,4 milijuna komada, dok je Ranyard ipak nešto oprezniji i tvrdi da će se u prvih godinu dana prodati oko milijun VR setova.

Ipak, u Sonyju su optimistični, a njihov optimizam prate i ulagači. Na eventu povodom lansiranja VR headseta u Tokiju, Atsushi Morita, predsjednik Sony Interactive Entertainment Japan Asia divizije, kazao je da je riječ o najvećoj inovaciji od pojave TV-a. Cijena dionica je na početku trgovanja narasla 1,4 posto na 3431 yena, a od početka godina narasla je za oko 14 posto.

Druga ključna metrika za praćenje VR tržišta bit će koliko je svaki vlasnik VR seta kupio videoigara, napominje Raynard. Prema procjenama analitičke kuće IHS, uređaj bi trebao ove godine generirati prihode od 134 milijuna dolara. Znači dvostruko više od 69 milijuna dolara koliko očekuju od Oculus Rifta i HTC-ovog Vive.