Popularni modni brend Forever 21 podnio je zahtjev za stečaj, zatvara stotine trgovina diljem svijeta

Tvrde da ovo nije kraj, samo reorganizacija koja će završiti trijumfom

NEW YORK, NY - SEPTEMBER 12: A Forever 21 store stands in Herald Square in Manhattan on September 12, 2019 in New York City. The Wall Street Journal reported that the retail chain is planning to file for bankruptcy as soon as Sunday. The company is refuting these reports and said they plan to continue operating a vast majority of their U.S. stores.   Drew Angerer/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Poznati modni lanac Forever 21 podnio je zahtjev za stečaj pod američkim, takozvanim Poglavljem 11. Zakona o bankrotu. Iz tvrtke, čije sjedište je u Los Angelesu, rekli su kako će zatvoriti većinu trgovina u Aziji i Europi, ali da će nastaviti poslovati u Meksiku i ostatku Latinske Amerike. Očekuje se kako će zatvoriti 350 trgovina diljem svijeta, a glasnogovornik Forever 21 potvrdio je da među njima i 178 trgovina u SAD-u, piše BBC.

Inače, Forever 21 drži odjeću po pristupačnim cijenama u rangu H&M-a i Zare, a analitičari kažu da je njihov pad krenuo prije pet godina. Tada je, naime, počela padati njihova popularnost kod mladih koji traže trendi, ali jeftinu odjeću. Osim toga, teško drže korak s online konkurencijom, koja je posljednjih godina sve jača.

‘Ovo ne znači da propadamo’

Glasnogovornik brenda potvrdio je da će u svijetu nakon ovog vala zatvaranja ostati 450 do 500 Forever 21 trgovina, dok ih je sad ukupno 800. Još prošlog tjedna objavili su kako će se povući s japanskog tržišta zbog kontinuirano loše prodaje.

“Još uvijek se raspravlja o tome koje ćemo točno trgovine zatvoriti u stranim zemljama”, rekao je glasnogovornik koji kupce uvjerava kako će sve funkcionirati normalno, kao da se ništa ne događa. “Ovo ne znači da propadamo, baš naprotiv. Podnašanjem zahtijeva za stečaj osiguravamo da ćemo se u budućnosti vratiti na put uspjeha”, dodao je.

Neil Saunders, direktor GlobalData Retaila, tvrtke za istraživanje tržišta rekao je: “Ovo je rezultat trendova koji se stalno mijenjaju, ukusa kupaca, ali i krivih poslovnih poteza te tvrtke”. Osim toga, dodao je i kako je problem konkurencija poput H&M-a, te to što se ni po čemu ne ističu na tržištu. Izvršna potpredsjednica brenda, Linda Chang, rekla je kako je stečaj “važan i neophodan korak kojim će osigurati budućnost tvrtke te omogućiti reorganiziranje poslovanja.”