VIJEST

Forever 21 je nakon trideset godina objavio bankrot. Evo što se dogodilo

NEW YORK, NY - SEPTEMBER 12: A Forever 21 store stands in Herald Square in Manhattan on September 12, 2019 in New York City. The Wall Street Journal reported that the retail chain is planning to file for bankruptcy as soon as Sunday. The company is refuting these reports and said they plan to continue operating a vast majority of their U.S. stores. (Photo by Drew Angerer/Getty Images)
FOTO: Drew Angerer/Getty Images

Forever 21, američki brend koji je pomogao širenju brze mode, objavio je kako odlazi u stečaj

Tvrtka Forever 21 čije je sjedište u Kaliforniji uskoro će zatvoriti 178 trgovina u SAD-u, a ukupno oko 350 trgovina diljem svijeta. Njihovi proizvodi će se i dalje moći kupiti preko službene stranice i trgovinama u shopping centrima u SAD-u.

Jedan od razloga zašto su se trebali odlučiti na ovakav pothvat je plan koji bi trebali ispuniti kako bi opstali na tržištu. Plan je bio da u manje od šest godina otvore trgovine u 47 zemalja, a uz to su nedavno objavili kako su zaposlili tim stručnjaka i savjetnika za rebrendiranje koji bi uključivao suradnje s drugim ulagačima. No, taj plan je neslavno završio zbog već dugogodišnjeg nerazumijevanja unutar tvrtke i željom jednog od osnivača, Do Won Changa, da zadrži veću kontrolu nad tvrtkom. Problemi tvrtke vidljivi su već neko vrijeme, a dokaz za to je zatvaranje velikih trgovina u Kini i Londonu.

Forever 21 trenutno ima više od 800 otvorenih trgovina diljem svijeta koje godišnje donose prihod oko tri milijarde dolara. Objavljivanje bankrota moglo bi im pomoći da odbace trgovine od kojih nemaju profita, kao i da rekapitaliziraju čitavo poslovanje.

Poslovanje koje traje preko 30 godina

https://www.instagram.com/p/B2hOUE1hWup/

Forever 21 je privatna tvrtka koju su 1984. godine osnovali supružnici Do Won i Jin Sook Chang, a popularnost brenda vrtoglavo je narasla početkom 90-ih. Njihova priča vrlo je inspirativna jer su oboje doselili iz Koreje i u SAD-u morali raditi po nekoliko poslova kako bi uopće mogli normalno živjeti. Dok je on radio kao čistač, konobar i blagajnik, ona je radila kao konobarica i frizerka. S novcima koje je Do Won uspio zaraditi otvorio je svoju prvu trgovinu Fashion 21 koju je kasnije preimenovao u poznati Forever 21.

Nakon preimenovanja su razvijali poslovanje, a od početka su prodavali trendi odjeću po niskim cijenama koja je brzo postala vrlo popularna među ženama. U prvih godinu dana poslovanja, sa samo jednom trgovinom su zaradili 700 tisuća dolara od prodaje što im je pokazalo kako su pogodili branšu i publiku. Od nastanka su peti najveći trgovac na malo u SAD-u, a cilj im je bio do 2020. godine otvoriti do 600 trgovina diljem svijeta, što im je i uspjelo.

https://www.instagram.com/p/B2hbWsQBMGn/

Do Won i Jin Sook imaju dvije kćeri koje također rade u tvrtki, Linda se bavi marketingom, a Esther prodajom. Zanimljivo je i da svaki dizajn koji prodaju, Jin Sook ručno pregledava i odabire. Kroz godine su pretrpjeli nekoliko tužbi zbog kršenja autorskih prava, no ni jednom presuda nije išla protiv njih. Dok su ih neki tužili, kao što su Diane Von Furstenberg i Gwen Stefani, neki su bili ponosni da njihove dizajne smatraju dovoljno dobrima da od njih rade pristupačnije kopije.

Humanitarni rad, ali netransparetno poslovanje

https://www.instagram.com/p/B2SF0kSh-PU/

Kako se radi o brendu koji proizvodi odjeću koja je dio brze mode, njihovo poslovanje ima nekih prednosti, ali i nedostataka. Prilično su tradicionalni, bave se humanitarnim radom te često doniraju za potrebite. Financiraju misionarske pothvate u zemljama trećeg svijeta te nekoliko udruga kao što su Shoes that fit, Missing Persons’ Foundation te American Forest. Primjer njihovog rada je kampanja Starling Foundation, udrugu koja pomaže teško bolesnoj djeci. Za kampanju su zaposlili Demi Lovato i sestre Hilton koje su dizajnirale odjeću, a sav prihod išao je za Starling Foundation. Nerijetko su u medijima napominjali kako im je misija da pomažu drugima, a prodaja odjeće je njihov način za to.

Iako u proizvodnji ne koriste pravo krzno te surađuju s PETA-om, i dalje koriste vunu, kožu i dlaku egzotičnih životinja. Ako nakon bankrota ne dođe do potpunog zatvaranja brenda, trebali bi uspjeti u svom naumu da do 2020. godine iz proizvodnje u potpunosti izbace moher vunu za koju se smatra da se dobiva na nehumane načine. Što se tiče materijala koji koriste, kao i radnih uvjeta njihovih zaposlenika, nije mnogo poznato jer u tom pogledu nisu previše transparentni. 2017. godine su u Ethical Fashion izvještaju dobili ocjenu D+ za sveukupne radne uvjete što nije baš pohvalno. Uz to, jedna su od rijetkih tvrtki koja se bavi brzom modom, a koja nije dio Bangladeškog sporazuma koji obvezuje tvrtke da osiguraju sigurne uvjete za svoje radnike. Ostaje nam čekati da vidimo hoće li im ova objava bankrota pomoći da dignu poslovanje na noge ili ćemo zaista doživjeti propast i ove tvrtke.