Tesla je upravo povukao potez koji će im omogućiti da se konačno natječu u Kini

Kinezima glavni problem nedostatak infrastrukture za punjenje

FOTO: Warren Whyte/Wikimedia Commons

Iz Tesla Motorsa javili su kako će se prilagoditi kineskom tržištu. Kompanija je, naime, izjavila kako će punjenje svojih vozila uskladiti s kineskim standardima, obzirom da im je zbog toga pala prodaja vozila.

Kina promiče korištenje električnih automobila. U skladu s time razvija i nacionalni standard za punjenje takvih automobila. Sve to u svrhu povećanja broja električnih automobila, ali i smanjenja zabrinutosti njihovih potencijalnih vlasnika, piše The Wall Street Journal. Kinezi, naime, najviše strahuju kako je domet takvih automobila prekratak te kako ne mogu računati na njih, ukoliko putuju na duže relacije.

Tesla ulaže u infrastrukturu za punjenje

Analitičari kažu kako nedostatak infrastrukture za punjenje električnih automobila, ali i Teslina za Kinu trenutno nekompatibilna tehnologija sprečava kineske kupce u nabavci njihovih vozila. Stoga su iz kompanije ponudili licencirati svoje patente za tehnologiju punjenja, koja uključuje i brzo punjenje baterija. Dodali su kako to neće podrazumijevati troškove za druge proizvođače automobila, već da su oni oslobođeni tih troškova.

Već su iz Tesle uložili milijune dolara kako bi diljem svijeta instalirali svoje stanice za super brzo punjenje električnih automobila. Sve to čine kako bi se još više približili kupcima, koji još uvijek kao glavni problem kod električnih vozila vide upravo nedostatak stanica za punjenje. Ovakvi punjači mogu isporučiti 120 kilovata struje, pa tako u pola sata mogu napuniti osamdeset posto baterije Teslina Modela S od 85 kilovatsati.

Nekompatibilna infrastruktura

Ta tehnologija, međutim, nije kompatibilna s električnim automobilima drugih proizvođača, što utječe na još veću zabrinutost potencijalnih kineskih kupaca Teslinih automobila. Iz kompanije su, pak, kazali kako će mijenjati i svoje automobile kako bi se prilagodili kineskim standardima punjenja.

“Mi ćemo u potpunosti surađivati s kineskom vladom u izradi nacionalnih standarda punjenja, kao i izgradnje javne infrastrukture za punjenje”, kazao je u priopćenju Zhu Xiaotong, voditelj Tesle u Kini. Iz zemlje su, s druge strane, priopćili kako neće podržavati izgradnju postaja za punjenje, koje ne udovoljavaju kineskim standardima. BMW je, primjerice, postigao dogovor s vlastima Šangaja, pa su izgradili postaje za punjenje, koje mogu puniti i električne automobile drugih proizvođača.

Kina se već duže vrijeme bori da smanji ovisnost o uvozu nafte, a jedan od načina te borbe jest i promicanje korištenja vozila koji koriste alternativnu energiju. Do kraja ove godine u Kini planiraju imati barem pola milijuna takvih vozila na cestama, a deset puta više do kraja desetljeća. Prošle je godine tamo prodano 20 milijuna vozila. Od toga je prodano pedeset tisuća električnih automobila.