Tesla Motors je za Model 3 u prvih 24 sata primio nevjerojatnih 115 tisuća prednarudžbi
Model 3 bi se na tržištu trebao naći tek 2017. godine
Noćas održana prezentacija Modela 3 iz Tesla Motorsa, električnog auta s koji s cijenom od 35.000 dolara ciljaju na široke mase, polučila je neviđeni uspjeh. U samo jedan dan tvrtka je primila 134 tisuće prednarudžbi ukupne vrijednosti od 115 milijuna dolara, odnosno 115 tisuća prednarudžbi s pologom od tisuću dolara u prvih 24 sata. u sljedeća 2 sata bilo ih je više od 135 tisuća. I to za auto koji će biti dostupan najranije za godinu i pol. “Ovo je pomalo ludo”, izjavio je Elon Musk komentirajući brojke.
Tesla receives 134,000+ reservations in a day as it unveils Model 3 https://t.co/kMkyNKXBiU https://t.co/MAO9vDVtG2
— Bloomberg (@business) April 1, 2016
Osnovni Model 3 imat će ogromno stražnje vjetrobransko staklo, četvora vrata, prtljažnik s prednje i stražnje strane automobila, a predviđena je funkcija auto-pilota.
Model 3 će s baterijskim sklopom od 80kWh s jednim punjenjem imati domet od oko 350 kilometara i ubrzanje od 0 do 100 km/h za šest sekundi. Ipak, najvažniji model za Tesla Motors, Muskov master plan s kojim kompanija cilja na masovno tržište, već čeka poprilično žestoka konkurencija.
U 2015. godini Tesla Motors je udvostručio prodajne brojke, a s prodanih više od 50.000 vozila, Model S postao je najprodavaniji električni automobil. Nadaju se, da će prvenstveno zbog dobre prodaje Modela 3 do 2020. godine biti na 500.000 prodanih vozila godišnje.
Istovremeno, zbog velikih troškova proizvodnje gubitak kompanije popeo na 889 milijuna dolara, a ulazak na masovno tržište donosi i velike izazove.
Sljedeće godine na američkom tržištu kupci će moći birati 60 električnih modela, od General Motorsa koji je najavio izlazak Chevrolet Bolta koji će biti u istom cjenovnom rangu, do BMW-a i3, a te kompanije imaju prednost iskustva na masovnom tržištu i serijskoj proizvodnji.
Kako piše Economist, analitičari Barclaysa upozoravaju da je način na koji funkcionira Tesla stvara prevelike troškove, i očekuju da će kompanija u sljedećih pet godina potrošiti oko 11 milijardi dolara no bez ostvarivanja značajnog profita.