Ugledni WSJ piše da su u Disneyu jako zainteresirani za akviziciju Twittera (i to zbog sporta)

Twitter odnedavno nudi streamning sportskih događaja što je privuklo Disney

SUN VALLEY, ID - JULY 07: Robert Iger, chief executive officer of The Walt Disney Co., attends the Allen & Company Sun Valley Conference on July 7, 2015 in Sun Valley, Idaho. Many of the world's wealthiest and most powerful business people from media, finance, and technology attend the annual week-long conference which is in its 33rd year.   Scott Olson/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Kompanija Walt Disney pojavila se u ponedjeljak, kako piše ugledni WSJ, kao jedan od potencijalnih ponuditelja za popularnu, ali posrnulu društvenu mrežu Twitter. List se poziva na dobro upućene izvore.

Glasine o prodaji Twittera krenule su nakon što je zabilježen poražavajući rast korisnika, loš višegodišnji promet i nedostatak detaljnog poslovnog plana kakvog ima, recimo, Twitterov najveći konkurent Facebook.

Twitter, kompanija vrijedna oko 20 milijardi dolara, održao je dosad inače preliminarne pregovore i sa Salesforecom. No, važno je naglasiti kako su pregovori o prodaji te socijalne platforme tek u začecima te da je stoga još prilično neizvjesno kome će Twitter na kraju pripasti.

Twitter postao poželjniji, a Disney gubi na vrijednosti

Zanimljivo je i kako su dionice Twittera, otkako su se u petak pojavile glasine o njegovoj prodaji, porasle za 3,3 posto te sad dionica vrijedi 23,37 dolara. Istovremeno, Disneyeve dionice pale su za 1,4 posto te sad vrijede 91,96 dolara.

No, u slučaju da Disney doista kupi Twitter bila bi to najveća akvizicija neke tehnološke kompanije u Disneyevoj povijesti. Poznato je kako je Disney u posljednje vrijeme, između ostaloga, investirao i u Hulu te Vice.

Sport je bio ključan za razvoj interesa

A u Disneyu su se za Twitter zainteresirali nakon što su je ta društvena mreža počela nuditi streaming sportskih događaja. U kolovozu je, naime, iz Twittera poručeno kako je u akviziciju BAMTecha (streamig kompanije koju je osnovao Major League Baseball) uložena milijarda dolara. Twitter je time otkupio 33 posto dioničkog udjela spomenute firme, a otada tu aplikciju koristi i za streaming sportskih događaja.

Kako Disney posjeduje ESPN (specijalizirani sportski kanal), pretpostavlja se da u Twitterovoj najnovijoj akviziciji vidi potencijalnog konkurenta te se vjeruje da je upravo zbog toga ušao u utraku za kupnju Twittera. Uspije li taj plan, ESPN platforma zasigurno bi uvelike profitirala od suradnje s BAMTechom.

Disneyev izvršni menadžer Robert Iger pohvalio je čak nedavno Twitterovu akviziciju BAMtecha. “Twitter je napravio genijalan potez”, referirajući se na prijenos jedne od football utakmica koja se nedavno prenosila na Twitteru preko BAMTecha. “Mislim da se radi i vrlo stabilnoj platformi.”

ESPN bi akvizicijom BAMTecha postao nezaustavljiv

Pretpostavlja se i kako bi Disneyevo ulaganje u BAMTech bio tek prvi korak prema većinskom udjelu u toj kompaniji. A stručnjaci s Wall Streeta nazvali su taj čin pomirdbenim nakon što je zabilježen rast novih pretplatnika za Disneyev ESPN.

Iger je u tom kontekstu Twitter nazvao novim igračem u areni sportskih prijenosa te je ujedno stao u obranu spomenute Disneyeve podružnice. “Treba razmišljati o monetizacijskim mogućnostima tih novih igrača, ali sport nitko ne može monetizirati bolje od ESPN-a.”