Upravo je objavljena godišnja lista najvrjednijih brendova na svijetu, i došlo je do male promjene na vrhu
BrandZ svake godine izbacuje ugledna agencija za istraživanje tržišta
Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je svoju godišnju listu BrandZ 100 najvrednijih brendova na svijetu i Google je ponovno pretekao Apple, piše Independent. Godišnji izvještaj nastaje praćenjem globalne vrijednosti top brendova, a bazira se na intervjuima koje su proveli sa 3 milijuna korisnika te na financijskim i poslovnim uspjesima tvrtki. Prošle godine je Apple bio na prvom mjestu, a Google godinu prije.
Google se na vrhu BrandZ-ove liste, kažu, našao zahvaljujući kontinuiranim inovacijama zbog čega je podigao ukupnu vrijednost brenda za 32 posto. Appleova vrijednost u istom je razdoblju pala za 8 posto, a analitičari tvrde da je to zbog toga što ta firma u posljednje vrijeme na tržište nije plasirala ništa novo, a ni Apple watch nije zaživio kako su očekivali. Ovo je popis top 10 najvrjednijih kompanija na svijetu:
1. Google
Vrijednost brenda: 229.2 milijarde dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 32 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 2. mjesto
2. Apple
Vrijednost brenda: 228.5 milijardi dolara
Pad vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 8 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 1. mjesto
3.Microsoft
Vrijednost brenda: 121.8 milijardi dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 5 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 3. mjesto
4. AT&T
Vrijednost brenda: 107.4 milijarde dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 20 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 6. mjesto
5. Facebook
Vrijednost brenda: 102.6 milijadi dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 44 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 12. mjesto
6. Visa
Vrijednost brenda: 100.8 milijardi dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 10 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 5. mjesto
7. Amazon
Vrijednost brenda: 98.9 milijardi dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 59 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 14. mjesto
8. Verizon
Vrijednost brenda: 93.2 milijarde dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 8 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 7. mjesto
9. McDonald’s
Vrijednost brenda: 88.6 milijardi dolara
Rast vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 9 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 9. mjesto
10. IBM
Vrijednost brenda: 86.2 milijarde dolara
Pad vrijednosti u odnosu na prošlu godinu: 8 posto
Prošlogodišnja pozicija na BrandZ-ovoj ljestvici: 4. mjesto