Nekad je nužno odabrati stranu

Volvo je s Uberom potpisao važan sporazum; u iduće tri godine isporučit će im 24.000 samovozećih taksija

XC90 imao je mali cameo nastup u Uberovom videu

FOTO: zombieite/Flickr

Volvo je s Uberom potpisao okvirni sporazum u trajanju od tri godine, kroz koji će im prodati 24 tisuće samovozećih automobila za njihov vozni park. U objavi na stranicama Volva piše kako će isporučiti XC90 SUV-ove koji već imaju ugrađenu tehnologiju i uređaje potrebne za autonomnu vožnju. Uber će ta vozila koristiti u Americi, no još uvijek nisu objavili gdje, niti kada će nova vozila početi voziti.

Volvo tvrdi da će, prema ugovoru, vozila počinju dostavljati tijekom 2019. godine, dok će zadnje vozilo biti dostavljeno negdje tijekom 2021. godine. Prema pisanjima Automotive Newsa, iz američkog Ubera samo su prokomentirali kako će se vozila naći na prometnicama “brže nego što mislimo”. Automobili bi na nekim lokacijama trebala voziti bez vozača, što bi spadalo u četvrtu razinu autonomije. O petoj razini autonomije kompanije nisu podijelile više informacija, već su samo rekli “da ih još uvijek nitko ne nudi”.

Volvo je sada ispred svoje konkurencije

U petoj razini autonomije, inače, vozila u svim situacijana na prometnicama mogu voziti bez vozača. Dakle, čak i u ekstremnim situacijama, gdje su ugroženi ljudski životi, vozila će moći sama donositi odluke o tome kako reagirati. Ovaj dogovor s Uberom najveći je pojedinačni dogovor u 90-godišnjoj povijesti Volva. što ih je stavilo u prednost u odnosu na konkurenciju, posebno Mercedes-Benz i BMW.

Volvo traži i druge partnere pa se može zaključiti kako s Uberom nemaju ekskluzivni ugovor. Tvrde da se njihova SPA arhitektura za samovozeća vozila može pronaći i u drugim modelima uz XC90, primjerice S90, V90 ili manjem XC60 SUV-u. Upravo je taj SPA sustav za autonomnu vožnju bio glavni argument u Uberovoj odluci da izabere Volvo.

XC90 se kratko pojavio u Uberovom videu

Niti Uber niti Volvo nisu objavili vrijednost ovog sporazuma, no obzirom na broj vozila, očekuje se da se radi o visokom iznosu. Neovisno o vrijednosti ugovora, Uber tvrdi da će im ovaj dogovor biti jako profitabilan. Automatizirani sustav prijevoza može raditi 24 sata na dan i sedam dana u tjednu. Volvo je vjerojatno i nešto jeftinija opcija, budući da se samovozeći XC90 modeli već proizvode. Smatraju da bi prilagođavanje ili izrada sasvim novog modela automobila bilo mnogo skuplje.

Volvo i Uber surađuju već tri godine, a Volvo XC90 imali smo priliku vidjeti u Uberovom videu gdje predstavljaju koncept letećih taksija. Obje kompanije tvrde da su tijekom te tri godine uložili stotine tisuća radnih sati kako bi međusobno integrirali svoje sustave. Upravo se zbog već uložene suradnje ovaj sporazum čini i više nego logičnim.

Uber je već ranije kupovao Volvo XC90

Iako Uber neće imati nikakve zahvate na pogonskom sustavu XC90, Volvo tvrdi da su u kočioni sustav SUV-a već ugradili neke Uberove sugestije. Kažu da su, između ostalog, zbog toga uspjeli postići četvrtu razinu autonomije, za razliku od druge ili treće, na kojima su u prošlosti pomalo zapeli. Volvo je također ugradio nove senzore uz one na krovu vozila, pa se tako sad iza maske usisa nalazi hrpa senzora za samovozeći sustav.

Uber i Volvo su već i ranije surađivali. Uber je, recimo, tijekom kolovoza 2016. godine od Volva kupio 100 samovozećih XC90 modela za 300 milijuna dolara. Ta vozila su potom testirana na ulicama Pittsburgha, nakon čega je krenula intenzivnija suradnja dviju kompanija. Volvo će također prikupljati podatke iz Uberovih vožnji, a pomoću njih planiraju unaprijediti svoj serijski samovozeći XC90, koji bi u prodaju trebao stići najkasnije 2021. godine.