Nastavak knjige "Ubiti pticu rugalicu" još nije ni izašao, a već je postao najprodavanija knjiga ikad
Izdavači šute oko konkretnih brojki, ali kažu da nikada nisu imali ovoliko predbilježbi
Nastavak romana “Ubiti pticu rugalicu” autorice Harper Lee, “Go Set a Watchman”, postala je knjiga za koju se predbilježilo najviše ljudi u dugoj povijesti izdavačke kuće Harper Collins. Robert Thomson, izvršni direktor spomenutog izdavača, novi je roman slavne spisateljice opisao kao fascinantnu, prekrasnu u važnu knjigu. “Suzdržat ću se od nagađanja o tome kako će se knjiga prodavati, to mi se čini neprimjerenim, ali bit će to sigurno jedna velika knjiga. Siguran sam da mi neće trebati nekakav osobiti marketing za nju jer je većina Amerikanaca već ionako pročitala “Ubiti pticu rugalicu”, rekao je Thomson.
“Radi se o knjizi koju je Harper Lee napisala čak i prije “Rugalice”, iako je ovo tek nastavak njezina romana prvijenca. Čitateljima će biti zanimljivo vidjeti kako je autorica zamislila razvoj svojih likova već na samom početku s obzirom na to da se sama radnja njezinog novog romana odvija 20 godina nakon događaja opisanih u “Ubiti pticu rugalicu”, izjavio je on na nedavno održanoj tiskovnoj konferenciji u Londonu. Tom je prilikom naglasio i kako je zbog najave nastavka “Ubiti pticu rugalicu” porasla i prodaja tog romana.
Dobitnica Pulitzerove nagrade svoj je najvažniji roman posvetila priči o rasizmu na američkom jugu i smijestila ju je u šezdesete godine prošlog stoljeća. Roman “Ubiti pticu rugalicu” dosad je prodan u više od 40 milijuna primjeraka, a njezini su obožavatelji čekali dugih 55 godina kako bi se sad konačno dokopali i njegovog nastavka. Roman “Go Set a Watchman” na tržištu će se pojaviti već 14. lipnja.
Novi trendovi u izdavaštvu
Thomson se je prilikom predstavljanja novog romana Harper Lee osvrnuo i na nove trendove u izdavaštvu. Naglasio je kako je unatoč tome što se nalazimo u eri digitalne knjige i ono klasično tiskano izdanje još uvijek popularno, osobito kod starijih čitatelja.
“Tiskana knjiga bila je i ostat će moćna platforma”, zaključio je Thomson. “U velikoj je mjeri taj potencijal ovisan od tipu neke određene knjige. Mlađe čitateljstvo, doduše, više naginje prema digitalnim izdanjima dok je starije još uvijek vjerno printu. No, u konačnici je ipak evidentan trend tranzicije prema isključivo digitalnoj budućnosti knjige.”