Nova premijera Baleta HNK-a Zagreb: na pozornicu nacionalnog teatra stiže jedan od najuzbudljivijih koreografa današnjice

Wayne McGregor smatran je jednim od najvažnijih koreografa 21. stoljeća. Baletni diptih bit će premijerno izveden 15. ožujka

Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu u ožujku sprema novu premijeru, baletni diptih “Dyad 1929 / Light Through the Fingers”, kojim će se, po prvi puta na pozornici središnjeg hrvatskog nacionalnog teatra, zagrebačkoj publici predstaviti jedan od najzanimljivijih i najuzbudljivijih koreografa današnjice Wayne McGregor.

Nagrađivani britanski koreograf, smatran jednim od najvažnijih koreografa 21. stoljeća, Wayne McGregor autor je baletne predstave “Dyad 1929”, na glazbu američkog skladatelja Stevea Reicha, koja se oslanja na slavnu baletnu trupu Ballet Russes i njezina umjetničkog voditelja i mecenu Sergeja Djaghiljeva, te njezin doprinos umjetnosti u širem kontekstu.

Trupa Ballet Russes djelovala je od 1909. do 1929., obilježivši prva tri desetljeća baletne umjetnosti i unoseći revoluciju u shvaćanju baleta. Iako nije riječ o narativnom baletu, ples i scenografija u ovoj produkciji te glazba Stevea Reicha sadržavaju tragove stila u duhu trupe Ballet Russes, koji već desetljećima inspiriraju umjetnike diljem svijeta.

Ususret premijeri

Ususret premijeri 15. ožujka, u nedjelju 3. ožujka u foajeu zagrebačkog HNK-a održat će se panel diskusija koja će pokušati predstaviti hrvatskoj publici ovog osebujnog umjetnika.

U želji da zainteresiranoj publici približe McGregorov kreativni multiverzum, sudionici panela govorit će o različitim aspektima njegova umjetničkog djelovanja, koje obuhvaća ne samo ples nego i sve grane izvedbenih umjetnosti te zadire i u područje znanosti i neuroznanosti, uz korištenje najnovijih tehnoloških dostignuća 21. stoljeća, poput primjene umjetne inteligencije (AI).

O tome će govoriti ravnatelj Baleta HNK-a Zagreb Massimiliano Volpini, prenositelj koreografije baleta “Dyad 1929” Davide Di Pretoro, izvanredna profesorica plesnog odsjeka Akademije dramske umjetnosti Andreja Jeličić, plesna umjetnica i publicistkinja Iva Nerina Sibila te baletna majstorica Iva Višak. Uz kratka izlaganja, bit će prikazani i video materijali vezani uz predstavu.

Baletni diptih različitih izričaja

Prva zagrebačka produkcija “Dyada 1929” bit će spojena u baletni diptih s predstavom “Light Through the Fingers”, čiju koreografiju i koncept na glazbu makedonskog skladatelja Marjana Nečaka potpisuje talijanski koreograf i ravnatelj Baleta HNK Zagreb Massimiliano Volpini.

U svojem novom autorskom djelu, Volpini će kroz suvremeni plesni jezik prezentirati primordijalne ljudske radnje i instinktivne reakcije na različite životne situacije uklopljene u današnjicu u kojoj se suočavamo s umjetnom inteligencijom i jednim potpuno novim svijetom.

Možemo li uspostaviti ravnotežu između naše temeljne ljudske prirode i novog razvoja društva, odnosno nove evolucije koja nas očekuje?