Revija dokumentarnih filmskih hitova sezone prikazuje se diljem Hrvatske

U desetak kina možete pogledati filmove 'Citizenfour', 'U podrumu' i 'Pogled tišine'

Restart Label, najagilniji distributer dokumentarnih filmova u nas, krilo producentske udruge Restart, također najvažnije filmske platforme u Hrvatskoj posvećene dokumentarcima, od 19. travnja do 6. svibnja organizira filmsku reviju “Skriveno – otkriveno”, posvećenu najvećim dokumentarnim hitovima godine. Nakon zagrebačke premijere u kinu Europa, paralelno s prikazivanjem u Dokukinu KIC, filmovi se mogu gledati u devet kina diljem Hrvatske, a to su kino Valli u Puli, Art-kino Croatia u Rijeci, kino Rovinj Tourist Board, kina u Zaboku, Sinju, Kutini, Daruvaru i Čakovcu, te Kulturni i multimedijski centar u Bjelovaru. U pitanju su tri filma po kojima se neće pamtiti samo sezona 2014./15., nego će svoj trag nesumnjivo ostaviti i u budućnosti.

Društvena kritika u suvremenoj estetici

Revija je započela 19. travnja hrvatskom premijerom filma “Citizenfour” redateljice Laure Poitras, dobitnika aktualnog Oskara za najbolji dugometražni dokumentarni film. Priča je to bez presedana o Edwardu Snowdenu, najpoznatijem američkom zviždaču i bivšem zaposleniku CIA-e, čovjeku koji je otkrio skandal o nezakonitom prisluškivanju građana od strane Nacionalne službe sigurnosti SAD-a (NSA). Ovaj dokumentarni triler čija priča započinje anonimnim mailom, a nastavlja se odlaskom u Hong Kong i brojnim sastancima sa čovjekom kojeg je u kratkom vremenskom periodu upoznala cijela planeta, ne samo da pokazuje opasnosti vladinog nadzora – tjera vas da ih osjetite na vlastitoj koži. Nakon što pogledate ovaj film, nikada više nećete na isti način gledati na telefon, e-mail, kreditnu karticu, web preglednik ili Facebook.

Drugi film je “U podrumu” austrijskog redatelja Ulricha Seidla. Ova mračna priča govori o ljudima i podrumima, i onome što ljudi u slobodno vrijeme tamo rade. Govori o opsesiji. O limenoj glazbi i opernim arijama, o skupom namještaju i jeftinim muškim šalama, o seksualnosti i oružju, fitnessu i fašizmu, o bičevima i lutkama. Nakon “Rajske trilogije” Seidl se vratio sa za sebe karakterističnom stiliziranom estetikom i pronicljivom i potresnom kritikom društva. Duhovit i tužan filmski esej koji ponire u podzemne slojeve austrijske duše.

Napokon, treći film koji publika može pogledati u ovoj reviji dugoočekivano je novo ostvarenje Joshue Oppenheimera, redatelja kontroverznog, osporavanog i obožavanog “Čina smaknuća”. Oppenheimer je snimio još jedan fascinantntan uvid u političku sadašnjost i prošlost Indonezije obilježenu političkim ubojstvima tijekom 60-ih.

Film “Pogled tišine”, kojeg su producirali velikani dokumentarizma Werner Herzog i Errol Morris, prati Adija, brižnog oca i sina, koji je odlučio saznati kako je ubijen njegov stariji brat i tko je bio počinitelj zločina, te suočiti počinitelje i njihove obitelji sa strašnom poviješću o kojoj se i danas laže. Mlađi brat prekinut će atmosferu šutnje i straha u kojoj žive obitelji žrtava i suočiti se s ljudima odgovornima za ubojstvo svog brata – nešto nezamislivo u zemlji u kojoj su mnoge ubojice i danas na vlasti.

Sve detalje o filmovima, kao i cjeloviti raspored projekcija, možete saznati na Facebook eventu revije i stranicama Restart Labela, a ja vam samo mogu potvrditi da je sve što se piše o filmu “Citizenfour” točno, pa jedva čekam pogledati i ostala dva filma. Baš volim dokumentarce!

Izvor: Restartlabel.net