Savjet stručnjaka i poduzetnika: Optimizirajte svoje poslovanje, nemojte bježati od modernih digitalnih rješenja

Rezultati mogu biti vrlo zadovoljavajući - štedi se vrijeme, raste profitabilnost, a organizacija je kvalitetnija

FOTO: Shutterstock

Tehnologija napreduje, očekivanja korisnika se mijenjaju, konkurencija raste. Izazovi pred poduzetnicima konstantno se multipliciraju. Pravilno postaviti prioritete i suočiti se s njima nikada nije bilo važnije.

Telegram i Hrvatski Telekom predstavljaju Poslovanje na dlanu, platformu koja otkriva aktualne izazove manjih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj te zajedno s našim vodećim stručnjacima i poduzetnicima iz različitih industrija otkriva koji su trendovi i rješenja ključni za uspješno poslovanje u digitalno doba.


Temeljem studije agencije Wilke u kojoj je sudjelovalo više od 500 tvrtki u Hrvatskoj, definirali smo tri stupa digitalnog poslovanja i vodeće izazove u kojima su poduzetnicima potrebna pouzdana rješenja i partneri.

Jedan od njih je i optimizacija koja obuhvaća i sve važnije upravljanje vremenom, odnosno time management. Potaknuti rezultatima, za savjete kako optimizirati vlastito poslovanje, obratili smo se stručnjacima i domaćim poduzetnicima koji, zahvaljujući svome iskustvu, imaju najbolji uvid u realno stanje.

Potreba za praktičnim rješenjima

Prema dobivenim rezultatima, 66 posto ispitanika ne želi biti striktno vezano određenim ugovorima kada je riječ o optimizaciji, već žele imati mogućnost dodati ili obrisati usluge koje su im u pojedinom razdoblju (ne)potrebne.

Gotovo 40 posto ispitanika želi poboljšati postojeće sustave koje koriste, umjesto da ih u potpunosti zamijene. Isto toliko ih smatra potrebnim da njihovi klijenti i zaposlenici imaju nesmetan, brz i jednostavan pristup raznolikim podacima koji se u sustavu nalaze ili koriste.

Kada je u pitanju upravljanje vremenom, za 60 posto ispitanika važno je da im zaposlenici imaju mogućnost fleksibilnog i neometanog rada i kolaboracije bez obzira na to gdje se nalaze. Nadalje, 40 posto ih je odgovorilo da im je u poslovanju potrebno digitalno rješenje koje će im omogućiti lakše obavljanje administrativnih poslova, bez zamorne papirologije.

Upravljanje vremenom dovodi do rasta profitabilnosti

Ujedno, 31 posto ispitanika reklo je da bi im u biznisu bilo korisno IT rješenje koje bi im olakšalo monitoring te omogućilo bolju organizaciju i tijek rada. Cilj takvih rješenja svakako je kvalitetnije upravljanje vremenom, a koje posljedično može imati i značajne uštede.

Time tracking zaposlenika u mnogim je poslovima ključan input iz kojeg se izračunavaju troškovi obavljanja posla, a time i profitabilnost određenih klijenata ili projekata. Primjerice, u agenciji 404 svi poslovi imaju uz sebe jasno vezane sate koji su potrošeni na tom projektu čime možemo pratiti profitabilnost, a time i bolje upravljati resursima”, objašnjava Nikola Vrdoljak, osnivač i direktor komunikacijske i digitalne agencije 404.

Međutim, dodaje, i dalje većina firmi radi posao onako kako je navikla i teško im je zamisliti da im korištenje niza digitalnih alata može pomoći da manje vremena troše na repetitivne zadatke, a više na ono što je ključno u njihovom poslu.


Neka ti ured bude gdje god poželiš

Uz uslugu Moj digitalni ured obavljaj svoje obaveze bez ikakvih prepreka:

  • kvalitetan poslovni laptop s Windows operativnim sustavom, antivirusnom zaštitom i jamstvom
  • SIM kartica s 20 GB internet prometa mjesečno
  • IT podrška dostupna u svakom trenu
  • mogućnost odabira različitih paketa ovisno o potrebama poslovanja
  • mogućnost korištenja Microsoft 365 usluga

Sve veći naglasak na fleksibilnosti

“Iz provedenog istraživanja jasno se vidi da je sve veći naglasak na sigurnosti podataka, dostupnosti IT podrške koja doista pomaže poduzetniku riješiti problem i to vrlo brzo te na fleksibilnosti samog poslovnog odnosa. Ono što je također zanimljivo je naglasak na fleksibilnosti za radnike, čak i u malim i srednjim firmama”, govori ekonomski stručnjak Vuk Vuković.

Naravno, dodaje, to prije svega ovisi o kojoj je industriji riječ. “Zanimljivo je vidjeti da se, primjerice, trend rada od doma proširuje i na male i srednje firme, a ne samo na velike korporacije koje si takvo nešto puno lakše mogu organizirati. To je jedan od trendova na koji će sve firme morati biti spremne, naprosto zbog zahtjeva tržišta rada. Dok god je ponuda radnika limitirana, bolji uvjeti rada su nužni za privući kvalitetnog zaposlenika”, ističe Vuković.

Vanjska IT podrška trebala bi biti uvijek dostupna

Poduzetnica Ana-Marija Golub koja stoji iza brenda Loopco Bags, ističe pak da bi optimizacija, a ujedno i vanjska IT podrška trebali biti dio svakog poslovanja – bila riječ o malom obrtniku ili poduzetniku koji vodi veliku tvrtku.

“Posebice se to odnosi na poduzetnike koji imaju svoju internetsku trgovinu, platformu ili bilo što slično. Razlog tome nije samo u činjenici da je teško nešto naučiti, već je vremenski jako zahtjevno i oduzima puno vremena kojeg je u poduzetničkom poslu uvijek nekako nedovoljno. Upravo zato treba iskoristiti usluge i proizvode koji nam mogu uštedjeti vrijeme”, kaže Golub.


Uštedi vrijeme i olakšaj poslovanje

Moj Telekom aplikacija za poslovne korisnike idealno je rješenje za uštedu vremena i olakšavanje poslovanja:

  • jednostavna prijava i lako korištenje
  • pregled mobilnih i fiksnih usluga, paketa i aktiviranih opcija na jednom mjestu
  • aktiviranje novih opcija te nadoplata bonova
  • pregled i preuzimanje računa u digitalnom obliku unazad 12 mjeseci
  • plaćanje računa i slanje knjigovodstvenom servisu
  • ažuran odgovor na sva pitanja i izazove, korisnička podrška u svakom trenu
  • ekskluzivne pogodnosti i popusti

Ne treba zazirati od korištenja modernih alata

Na temu praćenja trendova i iskorištavanja apsolutno svih prednosti digitalnog poslovanja osvrnula se i Ivana Akrap Antić, osnivačica škole stranih jezika za djecu – Fun2Learn.

“Poduzetnicima u edukaciji, nastavnicima i odgajateljima svakako bih preporučila da ne zaziru od korištenja tehnologije u radu s djecom jer postoji toliko benefita i mogućnosti koji mogu unaprijediti poslovanje”, kaže.

Iz osobnog iskustva i branše u kojoj radi, Akrap Antić smatra da je obveza djecu odgajati i poučavati u vremenu u kojem žive, a ne ga pokušati negirati. “Njihovo je doba digitalno i naš je zadatak prepoznati da postoje obrazovni i odgojni digitalni sadržaji za koje je dobro da ih djeca koriste, a umjesto općih zabrana, potrebno je samo moderirati sadržaj i vrijeme provedeno pred ekranom”, zaključuje.


Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.