TELEGRAM PARTNERI

U SURADNJI S

Sve nam je teže zamisliti život bez online shoppinga. Evo nekoliko stvari koje je pritom dobro znati  

Izvukli smo nekoliko savjeta kako sigurnije i kvalitetnije kupovati preko interneta

ZADNJA IZMJENA: Oct 9, 2017
Foto: Getty Images/iStockphoto

Sljedećeg mjeseca, točnije 11. 11., slavit će se jedan neobičan dan – najveći svjetski dan kupnje online. Sa željom da podigne svijest o vrijednosti online kupnje, vlasnik Aliababa grupe Jack Ma 2009. je na taj dan okupio 27 trgovaca koji su odlučili slaviti online shopping i pokazati svijetu sve njegove prednosti.

U međuvremenu, 11.11. je postao svjetski događaj u kojem sudjeluju deseci tisuća trgovaca i milijuni kupaca koji potroše milijarde dolara. Od te 2009. Alibaba je pak proširio suradnju na više od 40 tisuća udruga trgovaca te 30 tisuća partnerskih, uključujući i više od 5000 inozemnih brendova. Ima 550 milijuna aktivnih korisnika, a roba se isporučuje u gotovo 200 zemalja. I u Hrvatsku, naravno.

85 posto vlasnika kartica kupuje na internetu

Jedan od razloga popularnosti online kupnje zasigurno su jednostavnost i praktičnost. Jedini je preduvjet imati karticu, primjerice, Mastercard®ili Maestro®. Prema istraživanju MasterIndex, čak 85% vlasnika kartica u Hrvatskoj kupuje na internetu, najviše odjeću i obuću. Na online obnovu garderobe najviše se odlučuju Slavonci, internetska kupovina elektronike najzanimljivija je Istrijanima i stanovnicima Hrvatskog primorja, dok su Dalmatinci predvodnici u online kupnji kućanskih aparata te parfema i kozmetike. Istraživanje je pokazalo kako 47% online kupaca preferira inozemne online dućane, dok njih 14% češće kupuje u domaćim. Inozemne trgovine vjerojatno su popularnije zbog velikih popusta koji su glavni motiv online kupnje za čak 70% ispitanika u Hrvatskoj.

Sigurnost je važna

Prilikom online kupnje važno je voditi brigu o sigurnosti. Preporuka je koristiti pouzdan uređaj s novim softverom na sigurnoj internetskoj vezi. Kad unosite svoje kartične podatke prilikom narudžbe, obratite pozornost da je na početku adrese internetske stranice trgovine u adresnom polju preglednika prikazan lokot te https umjesto uobičajenog http – to je znak da je ta stranica sigurna te da možete unijeti svoje kartične podatke bez straha.

Svakako se preporuča pregled uvjeta kupnje koje svaka e-trgovina ili prodavač moraju imati – pozornost obratite na uvjete plaćanja i uvjete za povrat i reklamaciju te eventualno jamstvo. Na nekim stranicama postoje recenzije te ih proučite, posebice one negative. Osim toga, informirajte se o minimalnom iznosu kupovine, troškovima “shippinga”, tj. slanja i poštarine na vašu adresu. Pažljivo proučite “return policy” tj. uvjete u kojima ostvarujete pravo na povrat kupljene robe s kojom niste zadovoljni iz određenih razloga.

Kupujte na provjerenim stranicama

Razmišljate li tek se upustiti u istraživanje prednosti shoppinga iz naslonjača, možda je najbolje kupovati na pouzdanim i provjerenim stranicama. Amazon je svakako jedna od njih. Prodaje sve, od namirnica do elektronike. Prema podacima analitičke kuće comScore, Amazon je najpopularnija e-commerce destinacija za kupnju robe široke potrošnje. U više od 20 godina postojanja tržišna vrijednost tehnološkog diva narasla je na vrtoglavih 275 milijardi dolara, a Amazon je razgranao svoj biznis na prodaju gotovo svega što vam padne napamet.

Između ostalog, ima i Amazon Web Services uslugu pohrane podataka u cloudu, proizvodnju vlastitih gadgeta, primjerice e-čitača Kindle, pametnih telefona Fire i bežičng dvosmjernog bluetooth zvučnika Echo… Tražite li gadgete, iskusni znalci preporučuju Amazonov Launchpad na kojem je moguće pronaći super genijalne i inovativne gadgeta koji su prošli kroz Kickstarter (platformu osnovanu 2008. za financiranje kreativnih projekata koji omogućava proizvođačima video igrica, časopisa i čudnih malih inovativnih proizvoda da skupe kapital).

Najpopularnije adrese

Popis dobrih online destinacija nije moguće zamisliti i bez eBayja. Gotovo da i nema korisnika pametnih telefona ili računalne tehnologije uopće koji barem nije čuo za eBay. Radi se o internetskoj trgovini s doslovno ”svime i svačime”. Kupnja, prodaja, provjeravanje kako ‘stoje’ stvari i predmeti koji se prodaju te stavljanje ponuda na aukcije razlog su obožavanja eBayja. Online šopingholičari svakako preporučuju i GearBest. To je jedan od najvećih i najboljih kineskih webshopova koji prodaju baš sve – od igle do lokomotive.

Kada ste u potrazi za raznim sitnicama ili, primjerice, gadgetima koje bi u uobičajenim trgovinama platili previše, ovo je prava adresa. Pokloni, foto oprema, oprema za mobitele (npr. kaljeno staklo, maske, futrole, slušalice), kućanski uređaji, informatička oprema, dronovi… mogu se naći po vrlo povoljnim cijenama. GearBest je posebno poznat po odličnim rasprodajama kada se po cijenama od 5 do 35 kn mogu naći odlične i originalne stvari. Dostava je brza i carina se ne plaća jer imaju EU skladište. Većina stvari koje nisu velike imaju besplatnu dostavu. Brendiranih stvari nema, u ponudi je uglavnom kineska roba, ali po vrlo prihvatljivim cijenama.

Sportska ponuda na internetu

Tražite li pak sportsku opremu poznatih brandova, nezaobilazan je SportsDirect. Nike, adidas, Reebok, Umbro, Karrimor, Lonsdale, Dunlop… samo su neki od brandova čiju opremu ovaj online dućan nudi. SportsDirect je popularan zbog čestih popusta i rasprodaja. Iznos poštarine ovisi o težini paketa, a stoji od 8,32 funti na više. Robu šalju DHL-om, a dostava je 4 do 7 dana. Izbirljivije ljubitelje sportskih modela oduševit će njemački Solebox koji slovi kao jedan od temelja europske sneaker kulture.

Često u ponudi ima „limited edition“ modele i rijetke primjerke tenisica. Svaka globalna ekskluziva redovito će naći mjesto na policama Soleboxa, tako da možete, ukoliko ste dovoljno brzi, postati vlasnikom modela koji izazivaju zazubice ljubitelja tenisica diljem svijeta. Dostava će vas koštati između 10 i 40 eura, ovisno koliko brzo želite doći u posjed narudžbe.

Modni i beauty shopping

Online trgovine odjećom sve više postaju središta kupnje. Kupuje se na online stranicama highstreet dućana poput Zare, H&M-a, Asosa, Manga te Net-a-Portera, Mr. Portera, Yooxa, The Outneta koji su u vlasništvu Yoox net-a-Porter Groupe. Ta grupacija, koja na spomenutim portalima nudi kreacije Valentina, Armanija, Monclera, Trussardija, Chloe, Aleksandera Wanga, Valentina, Bottega Venetta, Stelle McCartney, Alexandera McQueena, Balenciage, Briona…, ostvaruje godišnji prihod od oko dvije milijarde eura, ima oko 30 milijuna narudžbi, dok prosječna cijena jedne iznosi 354 eura.

Ljubitelji mode najviše klase na ovim portalima mogu doista pronaći sve što požele, i to po cijenama nižim i do 60 posto nego li u dućanima (posebice na Outnetu). U beauty segmentu među popularnijim online destinacijama su Feel Unique, Beauty Bay i HQ Hair. Feel Unique je jedna od najpoznatijih online trgovina s iznimno širokom paletom proizvoda za njegu kose i kože, make-upa, lakova za nokte, parfema. Na Beauty Bayju ćete pronaći nešto posebnije brandove, posebice ako tražite dekorativnu kozmetiku, a na HQ Hairu niz noviteta među proizvodima za stilizaciju kose. Često imaju izvrsne popuste i sniženja.


Sponzorirani sadržaj donosi vam Mastercard