Deset minuta do smrti: Što se zbivalo u posljednjim trenucima leta 4U9525
U padu aviona poginulo je 150 ljudi, a među njima i kopilot-ubojica
Donosimo vam kronologiju zbivanja na nesretnom letu Germanwingsova aviona u kojem je u utorak ujutro poginulo 150 ljudi. Krivac za strašnu nesreću je, po svemu sudeći, kopilot Andreas Lubitz. Motivi za njegov strašan čin vjerojatno se kriju u činjenici da je patio od depresije te što ga je netom ostavila zaručnica.
Kapetan sjekirom pokušao razvaliti vrata
10.31 – kapetan leta Germanwings 4U9525 Patrick Sonderheimer prepustio je upravljanje avionom kopilotu Lubitzu i izašao iz kokpita ne bi li otišao na WC. Čim je Sonderheimer napustio kokpit, Lubitz je, po riječima francuskog istražitelja Bricea Robina, “pritisnuo gumb sustava praćenja leta i odredio autopilotu da počne lagano spuštati avion”. Manje od 10 minuta kasnije, Sonderheimer i svi ostali na avionu bit će mrtvi.
10.33 – kapetan se vraća do kokpita i utipkava sigurnosni kod za otvaranje vrata. No, vrata se nisu otvorila. Lubitz je, kad je vidio da kapetan pokušava ući, utipkao dodatni kod koji priječi otvaranje kokpita.
10.35 – nakon što su francuske zrakoplovne službe uočile da avion gubi visinu, a iz kokpita nije bilo odgovora na njihove pozive, proglašeno je izvanredno stanje i podignuti borbeni zrakoplovi, koji su trebali uspostaviti vizualni kontakt s Germanwingsovim avionom. U isto vrijeme kapetan prvo kuca, a potom i udara svom snagom na vrata kokpita, moleći kopilota da mu otvori. Na kraju je, čini se, vrata pokušao razvaliti i sjekirom.
Vriskovi putnika
Jean-Louis Bietrix, planinski vodič i lokalni vijećnik u mjestu Prads-Haute-Bléone, vidio je da avion koji prelijeće njegov gradić leti jako nisko i nazvao policiju: “Upravo sam vidio avion, leti jako nisko. Zabit će se u planinu”, prenio je Guardian.
10.38 – zrakoplov se približava tlu, pale se alarmi i putnici shvaćaju da se nešto događa.
10.39 – crna kutija zabilježila je vriskove putnika, svjesnih da im se približava smrt.
10.40 – let 4U9525 nestao je s radara francuskih zrakoplovnih službi; brzinom od oko 700 km/h udario je u strme, gole planine između sela Digne-les-Bains i Barcelonnette u južnom francuskim Alpama. Krhotine i tijela raspršeni su na dva hektara površine.