Iskusni bivši vojni pilot za Telegram: 'Remont ne može imati nikakve veze s padom MiG-a. Rep aviona je ostao čitav, u njemu su svi odgovori'

Iskusni stručnjak analizirao je izjave vojnog vrha o nesreći borbenog zrakoplova

FOTO: MORH, ICV Virovitica

Iskusan bivši vojni pilot za Telegram je komentirao izjave što su ih o padu MiG-a dali ministar obrane Mario Banožić, načelnik stožera OSRH admiral Robert Hranj te zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Michael Križanec. Prema njegovom mišljenju najvažnije je da je istragu odmah preuzeo glavni vojni istražitelj za zrakoplovne nesreće, dok će vojna policija biti samo potpora.

Osim toga, s obzirom da je na fotografijama vidljivo da je rep aviona ostao čitav smatra kako bi se ubrzo moglo doći do podataka o letu. Naime, upravo se u repu MiG-a nalazi tzv. flight data recorder, koji bilježi i podatke o radu motora, pa će ih istražitelji moći očitati.

“To sve pod pretpostavkom da taj uređaj nije uništen u požaru koji je možda zahvatio letjelicu nakon pada”, dodaje stručnjak u komentaru za Telegram.

Ozljede pilota

Analizirao je i potragu za pilotima koja je, kako su potvrdili Hranj i Križanec, brzo i učinkovito organizirana.

“Piloti su u ovakvom udesu mogli zadobiti ozljede kod katapultiranja, jer MiG ima pilotsko sjedište koje kod izbacivanja postiže veliku brzinu. Ako pilot nije dobro vezan može doći to ozljede kralježnice. Osim toga, piloti su se mogli ozlijediti i prilikom prizemljenja”, objašnjava bivši vojni pilot. Prema do sada dostupnim podacima jedan pilot prošao je neozlijeđen, dok je drugi zadobio ozljede noge, no Križanec to na konferenciji za novinare nije potvrdio. Izjavio je samo kako mu je taj pilot s nosila poručio da će ponovno letjeti.

Pregled aviona

Ovaj stručnjak za Telegram potvrđuje kako otkazivanje motora, što je vjerojatno dovelo do nesreće, ne može imati baš nikakve veze s remontom na kojem je srušeni MiG bio tijekom 2013. ili 2014. godine.

“Zapovjednik Križanec naveo je da je ovaj MiG bio na 200-satnom pregledu, te da je nakon toga letio svega 20 sati. Uz to, s obzirom da su piloti prijavili pogoršanje rada motora te se uspjeli katapultirati, nije isključeno da je došlo do problema s opskrbom motora gorivom ili uljem ili pak do nekog mehaničkog kvara”, nastavlja dalje analizirati. Siguran je da se iskustvo obojice pilota ne bi trebalo dovoditi u pitanje, a i vremenske prilike nisu vjerojatno uzrok nesreće.

Uzrok kvara

Ministru, načelniku stožera i šefu HRZ-a bilo je postavljeno pitanje o mogućem prizemljenju ostalih MiG-ova nakon ove nesreće, što su oni negirali. I Telegramov sugovornik s tim se slaže.

“Imamo još samo jedan MiG dvosjed koji ima isti ovakav motor. Ostali avioni su jednosjedi koji imaju potpuno drugačije motore te zbog ove nesreće ne treba razmišljati o njihovom prizemljenju”, naglašava dodajući kako su brojni razlozi koji mogu utjecati na rad motora borbenog aviona. “Moguće je da dođe do mehaničkog kvara, da se pojavi problem s opskrbom motora, a može i njega uletjeti i ptica”, zaključuje.