Banožić ljutito odbio i pomisao na ostavku. Šef HRZ-a: 'Ranjeni pilot mi je iz nosila rekao - opet ću letjeti'

Pratili smo konferenciju za medije o padu MiG-a

FOTO: Josip Regović / Pixsell, MORH

U vojarni „Pukovnik Marko Živković“ na Plesu održana je konferencija za medije o današnjem padu MiG-a Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kod Slatine. Kako je ranije javio MORH, oba su pilota preživjela nakon što su se uspješno katapultirala. Izvan su životne opasnosti te su prevezeni na liječenje u Zagreb. Zrakoplov MIG-21 srušio se tijekom planske obučne aktivnosti oko 14 sati.

“Želim izraziti žaljenje obiteljima koji su proživjeli strah i stres”, rekao je ministar obrane Mario Banožić. Zahvalio je svim pripadnicima Hrvatske vojske, policije, HGSS-a, vatrogascima, lovcima i svima ostalima koji su se uključili u potragu za pilotima.

Istraga je u tijeku

Rekao je da jedan pilot ima “određene tjelesne ozljede” i da je na pregledu.

“Ovo je još jedan trenutak koji potvrđuje da i dalje trebamo ulagati u hrvatsko ratno zrakoplovstvo”, dodao je. Kazao je da je istraga u tijeku.

Admiral Robert Hranj rekao je da su sve procedure odrađene kako je propisano. “To još jednom pokazuje koliko je odluka o nabavi novih aviona bila opravdana i pravovremena”, rekao je. “Nadam se da se taj događaj neće ponoviti, avioni MiG 21 su pouzdani kad se pridržavamo svih mjera održavanja i popravaka kao što je i ovdje bio slučaj. Piloti su vrhunski školovani i uvježbani”, dodao je.

Oba pilota su vrlo iskusna

Riječ je zatim uzeo zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadni general Michael Križanec.

“U 13:44 smo dobili prvi signal da je jedan avion objavio poziv u nuždi. Posada je u 13.48 javila da će se katapultirati zbog određenih problema s radom motora. Unutar pola sata poletio je prvi helikopter s Lučkog, nakon toga i drugi. U 15 i 28 su posade helikoptera uočile oba padobrana, što je potvrdilo da su piloti sigurno napustili avion. U 16:25 već su oba pilota bila u helikopterima na putu prema Lučkom”, kazao je.

Radio se o avionu dvosjedu, za obuku, koji je bio remontiran 2013. i 2014, dodao je. “Oba pilota su vrlo iskusna i s impozantnim naletom. Jedan je imao 1800 sati ukupnog naleta, on je nastavnik letenja, a drugi ima preko 2000 sati naleta”, dodao je.

‘To su avioni s početka 80-ih’

“Neće se prizemljiti svi MiG-ovi”, kazao je Križanec na pitanje novinara.

“Sve štima, ali to su avioni s početka osamdesetih. Mi smo u 21. stoljeću. Same sposobnosti koje ta platforma nudi nisu one koje su danas potrebne u kontekstu zaštite zračnog prostora”, rekao je. Kazao je da je ovaj MiG prije 20 sati izašao s najkompleksnijeg 200-satnog pregleda.

Upitan o stanju ozlijeđenog pilota, kazao je: “Bio je na nosilima, prizvao me k sebi i rekao zapovjedniče, ja ću opet letjeti“. Dodao je da to dovoljno govori o njegovom mentalnom stanju.

‘Od aviona nije baš puno ostalo’

Na pitanje o stanju zrakoplova, rekao je da je u lošem stanju, odnosno “nema ga”.

“Ima određenih ostataka, dijelova trupa, ali nije baš puno ostalo”, rekao je Križanec. Što se tiče istrage, nju će voditi glavni vojni zrakoplovni istražitelj u suradnji s kriminalističkom vojnom policijom, kazao je.

Ministar Banožić je potom na pitanje novinara o činjenici da je ministar Krstičević nakon jedne nesreće ponudio ostavku koju je premijer Plenković i prihvatio te na pitanje o prozivkama pojedinih saborskih zastupnika, ljutito kazao: “Time su rekli više o sebi nego o meni”. Dodao je da su u pitanju “prizemne tehnike i manipulacije nečijim ostavkama”.