Kome je Filipovićevo ministarstvo dalo novac za beskorisnu stranicu s cijenama? Uporno ne žele reći

Ministarstvo ne želi odgovoriti tko im popisuje cijene, niti na osnovu čega su odabrali firmu za izradu stranice

Ne treba, međutim, biti posve negativan. Na kraju krajeva, Filipovićeva čuvena 'aplikacija' dokazano je zaustavila inflaciju

Nakon svega se čini da se samo jedna stvar može mjeriti sa svojevremenom tvrdoglavošću Andreja Plenkovića koji je silno želio nezahvalnoj javnosti dokazati da je Davor Filipović bio briljantan kandidat za gradonačelnika Zagreba, pa ga je, nakon izbornog debakla, postavio za ministra gospodarstva i održivog razvoja. Tvrdoglavost ministra gospodarstva i održivog razvoja Davora Filipovića koji silno želi nezahvalnoj javnosti dokazati da njegova web stranica Kretanje cijena nije potpuno suvišan projekt.

Ma kakvi, pa ta stranica ne samo da je dokazano bila učinkovita u kontroliranju poskupljenja, kako su nas svečano obavijestili prošlog tjedna, nego je, osim zaustavljanja inflacije Filipović zabilježio i još jednu pobjedu – sad je na stranici svih željenih deset trgovačkih lanaca. Iako njih sedam nije htjelo dostaviti podatke, ministar ih je, eto, nadigrao, pa građani mogu surfati i po cijeni banana, brašna i riže u nesuradljivom Lidlu, Kauflandu, Plodinama…

Specijalizirana firma za popisivanje cijena?!

“Mi smo angažirali firmu koja se tim specijalizirano bavi i ona će to obavljati dok god bude potrebe za aplikacijom. To je trošak ispod 200.000 kuna u godinu dana”, kazao je, ne skrivajući zadovoljstvo ministar Filipović.

Odlično. Pravo je, dakle, vrijeme da se objasni nekoliko stvari oko tog sjajnog posla. Prvo, kakva je to firma koja je specijalizirana za popisivanje cijena po trgovinama? Je li to neka dosad slabije poznata tržišna niša koju je iskoristio vižljasti start-up iz Hrvatske ili se radi o rutinskoj industriji koju dosad javnost nije prepoznavala?

Pa onda još malo konkretnije – koja je to, stvarno, firma, koja za trošak od “ispod 200 tisuća kuna” obilazi trgovine i zapisuje cijene? Naime, na to pitanje Telegramu iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja ni nakon dva dana nisu odgovorili, niti je Filipović bio voljan locirati i identificirati one koje plaća da popisuju cijene za aplikaciju.

Ministarstvo skriva kako su došli do Hyper dizajna

No, to je tek početak. Naime, prije mjesec dana je objavljeno kako je samu stranicu Kretanje cijena odradila tvrtka Hyper dizajn d.o.o. Posao je također (bez PDV-a) bio vrijedan taman ispod 200 tisuća kuna, što znači da za njega nije morao biti raspisan natječaj.

Posao su dobili temeljem poziva ministarstva, a ono je zvalo baš tu firmu budući je ona “na temelju dosadašnjeg rješenja za ministarstvo” imala “podlogu koja je omogućila žurno djelovanje te isporuku potrebnog informacijskog servisa u najkraćem roku”. Na pitanje Telegrama o tome koje je to “dosadašnje rješenje” i kako je tvrtka Hyper dizajn d.o.o. dobila taj posao na osnovu kojeg je odradila i Kretanje cijena – iz Filipovićevog ministarstva već više od mjesec dana nema odgovora.

Stranica koja nikog ne zanima

Ministar se zato pohvalio da je stranica od svog pokretanja 17. veljače do danas zabilježila 440 tisuća otvaranja. Iako je djelovao kao da je time vrlo zadovoljan, radi se o potvrdi da ta stranica, koju Filipović i dalje iz nekog razloga uporno zove aplikacijom, zanima vrlo mali broj građana.

Naime, 3. ožujka je objavljeno da je dotad imala 365 tisuća otvaranja, a broj posjetitelja se rapidno smanjivao nakon prvih nekoliko dana. Filipovićeva brojka, ukratko, znači da je Kretanje cijena u posljednjih dvadesetak dana imala u prosjeku tek oko 3750 klikova dnevno, što je više nego mizerna brojka.

Mudri ministar, naravno, nije govorio o broju pojedinačnih posjetitelja koji dnevno dolaze na tu stranicu – znajući da je on već krajem veljače skliznuo na troznamenkastu brojku, aktualni podaci su vjerojatno sramotno niski.

Kako je zaustavljena inflacija

Kad se sve sabere, imamo ministra koji je već potrošio oko 400 tisuća državnih kuna (s PDV-om će to biti i lijepih 60-ak tisuća eura) na prilično netransparentan način. Ti novci, pritom, potrošeni su na stranicu koja, osim novinara, Filipovićevih suradnika koji tamo moraju valjda po službenoj dužnosti, te programera koji na njoj rade i “specijalizirane tvrtke” koja je puni podacima, gotovo nikog ne zanima.

Ne treba, međutim, biti posve negativan. Na kraju krajeva, Filipovićeva čuvena “aplikacija” dokazano je zaustavila inflaciju.