Otkrivamo: Državni inspektorat unajmio najluksuznije urede u Osijeku, tvrtki hrvatskog kralja plina platit će 3 milijuna kuna

Iz Inspektorata navode kako nisu imali drugi adekvatni smještaj za svoj područni ured

FOTO: Patrik Macek/PIXSELL/Telegram

Za rad svog područnog ureda u Osijeku Državni inspektorat unajmio je više od 1500 kvadratnih metara najluksuznijeg poslovnog prostora u Osijeku, zgradi Kappa centra u središtu Osijeka. Ta luksuzna građevina, kombinacija poslovnog i stambenog prostora, u vlasništvu je Pavla Vujnovca, točnije njegove tvrtke V.M. business development d.o.o.

U sljedeće tri godine Državni će inspektorat Vujnovčevoj tvrtki za najam tako platiti tri milijuna kuna najma (bez PDV-a). Jedan od najpoznatijih poslovnih ljudi u Hrvatskoj, koji između ostaloga drži 37 posto dionica Pevexa, a čiji je munjeviti uspon u svijetu biznisa počeo prije desetak godina u maloj tvrtki Prvo plinarsko društvo (PPD) iz Vukovara, koja ga je u međuvremenu učinila ”plinskim kraljem”, a PPD trećom najmoćnijom hrvatskom kompanijom, sada će zarađivati i od rente.

Fotografiranje nije dopušteno

Naime, Državni inspektorat unajmio je prostor od 1570 m² u poslovno-trgovačko-stambenom kompleksu Kappa centar u Ulici Hrvatske Republike 21, koji ima oko 8000 kvadratnih metara. Cijena: 52 kune za kvadratni metar, bez PDV-a. Mjesečno će, dakle Vujnovčevoj tvrtki Državni inspektorat plaćati 81.640 kuna, što pomnoženo s 12 mjeseci iznosi tek nešto manje od milijun kuna, ili točnije 979.689 kuna bez PDV-a. Ugovor je, rekli smo, sklopljen na tri godine.

Da biste došli do novih ureda osječkog Državnog inspektorata morate se, kao da ulazite u kakav shoping-centar, iz prostranog hodnika pomičnim stepenicama uputiti do prvog kata. Ondje će vas dočekati zaštitar i reći kako fotografiranje nije dopušteno, kao da se radi o nekakvoj strogo čuvanoj vojnoj bazi, a ne jednom od servisa na usluzi građanima.

Zašto se Državni inspektorat, za rad područnog ureda u Osijeku, odlučio baš za najam najluksuznijeg osječkog poslovnog prostora?

Nisu imali adekvatan smještaj

Iz Državnog inspektorata pojasnili su nam kako su službenici područnog ureda u Osijeku od 1. travnja 2019. godine bili smješteni u poslovnim prostorijama koje su do tada koristili službenici Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva turizma, Ministarstva zdravstva i bivših ministarstava gospodarstva, poduzetništva i obrta; zaštite okoliša i energetike, te graditeljstva i prostornoga uređenja i to, kažu na pet lokacija u središtu grada.

Opravdavaju se kako je svih pet poslovnih prostora zahtijevalo dodatna ulaganja, a poslovni prostor na Šetalištu kardinala Franje Šepera (od svih pet, s najvećom kvadraturom od 855,10 m²) zahtijevao je veće građevinske zahvate.

”Zbog svega toga, ali i zbog objedinjenog načina organizacije rada inspekcija i smještaja službenika na jedno mjesto u Područnom uredu Osijek, Državni inspektorat bio je u obvezi pronaći adekvatan zamjenski prostor za 106 službenika i namještenika”, stoji u odgovoru Telegramu.

‘Bili smo transparentni, a nismo trebali’

Kažu nadalje kako se Državni inspektorat obratio bivšem Ministarstvu državne imovine sa zahtjevom za osiguravanje poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske na jednoj lokaciji. Međutim, na raspolaganju nije bilo poslovnog prostora u državnom vlasništvu pogodnog za smještaj svih službenika na istoj lokaciji, pa se posegnulo za privatnim.

”Slijedom navedenog radi objedinjavanja lokacija sjedišta Područnog ureda Osijek, Državni je inspektorat zbog transparentnosti, a u čijoj obvezi nije bio, raspisao javni poziv za uzimanje u zakup poslovnog prostora. Nakon pristiglih ponuda povjerenstvo je predložilo ponudu ponuditelja koji nudi povoljniju cijenu zakupa i kvalitetu prostora”, poručili su.

“Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaključenje ugovora o zakupu nekretnine upućen je Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine. Nakon dobivene suglasnosti potpisan je ugovor te su nakon potpisa primopredajnog zapisnika o preuzimanju poslovnih prostora preseljeni službenici Državnog inspektorata s pet navedenih lokacija”, stoji u odgovoru Telegramu.

Za opremanje potrošili oko 120.000 kuna

Zgrada Kappa centra do koje je Vujnovčeva tvrtka došla tijekom stečajnog postupka nad tvrtkom Kappa (koja je bila u vlasništvu Osijek Koteksa) ima i dvije podzemne etaže s 250 parkirnih mjesta, no u Državnom inspektoratu tvrde kako ni za jednog zaposlenika, čak ni za šefove, nije unajmljeno ni jedno parkirno mjesto.

Međutim, priznaju da su za opremanje prostora potrošili oko 120.000 kuna. ”Za opremanje poslovnih prostora dio namještaja je prenesen a dio je kupljen zbog nemogućnosti korištenja namještaja sa starih lokacija”, kažu u odgovor na Telegramov pitanje.

Slučajno ili namjerno, iz Državnog inspektorata nisu nam odgovorili na pitanje koliko ih je, prije preseljenja u luksuzne prostore osječkog Kappa centra, do sada koštao najam poslovnih ureda i jesu li ga uopće plaćali, te koliko je četvornih metara uredskog prostora bilo na pet dosadašnjih lokacija.